Wat kan ik doen tegen pijnlijke voeten na lopen op relatief nieuwe schoenen?

Ik krijg heel snel last van mijn voeten en knieën doordat, denk ik, de demping eruit gaat. Liep altijd op airmax en dat zijn schoenen met een dikke zool en veel demping. Daar kreeg ik dan na een paar maanden tot half jaar last van mn voeten en kocht ik nieuwe.
Nu krijg ik al na een paar weken tot een maand last van mijn voeten als ik op zulke (nieuwe) schoenen loop.
Als ik telkens nieuwe schoenen moet kopen ben ik duur uit dus zijn zooltjes misschien de oplossing?
Heb ook nog een paar kisten in de kast staan maar die zijn niet echt modieus.

De pijn heb ik in mijn hele voet maar vooral vooraan tot mn tenen.

Ik heb 1,90 en 85 kilo.

HeerVoldemort
9 jaar geleden
Nike is niet meer wat het geweest is. Ik had dat ook namelijk. Ik ben een jaar geleden overgestapt op Salomon sportschoenen. Daarbij heb ik het probleem niet meer. Eerder liep ik altijd op Nikes, ook lange wandel tochten, of een hele dag staan. Dat gaat op mijn Nikes niet meer, met mijn Salomons wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je een goede schoenmaker in de buurt? Vraag die dan eens om advies. Goede schoenmakers weten vaak wel een oplossing te bedenken.

Het beste antwoord

Voor de zekerheid zou je eerst naar je huisarts moeten gaan. Laat hem/haar je onderzoeken, evt. kijken a.d.h.v. een bloedonderzoek of je aan gewrichtsaandoeningen lijdt. Je kunt je daarvoor ook laten doorverwijzen en misschien zijn scans of foto's nodig.
Fysiotherapie, Cesar-, Mensendiecktherapie zijn ook nog opties. Je leert in ieder geval meer over je lichaam i.c.m. de klachten aan je voeten. Wellicht zijn er oefeningen die je dagelijks kunt doen om meer weerstand te kunnen trainen.
Bedenk eens wanneer je meer klachten/pijn ervaart en wat eraan vooraf is gegaan. Bijv.: sport, sjouwen, of andere niet alledaagse bewegingen.
Je kunt ook kijken of je een goede A en B podoloog kunt vinden. Een A en B podoloog bekijkt de stand van je voeten en de daaropvolgende domino effecten in de rest van je lichaam. Dus ook de stand van je knieën, heupen, rug, nek, schouders e.d.
Vaak maakt hij/zij eerst proefzooltjes wanneer er het e.e.a. aan de hand is. Daar mag je dan een tijdje mee test lopen. Uiteindelijk zal duidelijk worden welke vorm en materiaal van de zolen voor jou het meest geschikt is. Demping kan in de zolen verwerkt worden. Ook kan de podoloog je adviseren welke modellen/merken schoenen voor jou voeten het beste zijn.
Informeer van tevoren bij je verzekering welke mogelijkheden er zijn m.b.t. vergoedingen. Zo voorkom je verrassingen en kun je misschien inspelen op evt. extra kosten.
Succes en beterschap!