spiertrekkingen in rust (snachts géén last van spiertrekkingen) wat is dit?

Ik heb sinds 2,5 week spiertrekkingen in benen, armen, rug, buik en af en toe wenkbrauw of gezicht. Kan dit kwaad? ik ben bij de huisarts geweest en getest op allerlei vitamines en mineralen dit was allen goed, en bij de neuroloog geweest die lichamelijk onderzoekjes heeft gedaan wat er ook allemaal goed uitzag. ik heb géén krachtsverlies of andere aandoeningen. Kan dit komen van langdurige stress? of wat kan dit zijn? snachts heb ik er helemaal GEEN last van.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
drink je genoeg water?
kun je iets doen aan je stress? langdurige stress is niet goed voor je lijf
erotisi
7 jaar geleden
Wij kunnen dat niet beantwoorden alleen een specialist die jou goed kent. Toch wil ik je deze link niet ontzeggen, maar kan goed dat het helemaal geen betrekking heeft op jou.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Myoclonus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik kan dat wel hoor, niet met zekerheid, maar dat kan een specialist ook niet.
Te weinig magnesium.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is natuurlijk wel kort door de bocht, er kunnen meerder oorzaken en gevolgen zijn, maar magnesium is er daar altijd één van.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt jackd! Ik ben nu een aantal dagen gestart met magnesium. Hoelang duurt het voordat dit goed wordt opgenomen in het lichaam? Oh misschien nog belangrijke informatie ik ben wel 18 weken zwanger.

Antwoorden (1)

Vaak is dit een symptoom van stress; vooral ook NA een lange periode van stress.
Dan denk je wel dat je in rust / ontspannen bent, maar blijkbaar zit er toch nog veel spanning in je lijf, die er uit wil. Je "schudt" letterlijk de stress van je af ;-)
Dat je er 's nachts geen last van hebt (het niet gebeurt of je het niet merkt) betekent dat je 's nachts blijkbaar wel goed kunt ontspannen.

Maar ook doodgewone vermoeidheid, het gebruik van alcohol en roken kunnen spiertrekkingen veroorzaken. Misschien ben je de laatste weken een beetje uit je ritme (vakantie ?) , of is het gewoon het weer dat je parten speelt. Of ben je juist heel actief in beweging geweest.

Hoe dan ook, spiertrekkingen zijn hoewel lastig, in de regel onschuldig van aard. Denk je dat er meer aan de hand is, dan kan het altijd verstandig zijn een bezoek te brengen aan de huisarts, al is het maar om je gerust te stellen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Marleen.
Ik heb 3 jaar in een erg spannende en stress volle periode gezeten. Ook miskraam meegemaakt. Eindelijk kan en wil ik genieten en ontspannen van de zwangerschap en krijg ik spiertrekkingen random door mijn lichaam. Deze zijn gestart toen ik 15 weken zwanger was en gerustgesteld was dat het nu wel allemaal goed zou gaan. Verder heb ik nog geen vakantie en roken en alcohol gebruik is geen sprake van. De neuroloog heeft me nagekeken en ziet geen neurologische afwijkingen. Het is wel iets verminderd tegenover 2 weken terug maar nog goed voelbaar aanwezig als ik ontspan. Snachts heb ik er gewoon echt geen hinder van en niet omdat ik het niet opmerk maar gewoon omdat ze er dan niet zijn. Pas als ik ontwaak en ongeveer 5 a 10 minuten wakker bent begint het weer. Als ik bezig ben zijn ze ook niet aanwezig.