Wanneer kun je weer sporten met een verstuikte enkel?

Ik heb half juli mijn enkel verstuikt en ik wil nu weer gaan sporten de enkel doet niet zeer als ik loop of ren alleen als er iets tegen de enkel aan komt is dit normaal en kan ik hier mee sporten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Gewoon heel rustig weer beginnen, geen rare draai maken.
Heb je een bosu bal in de sportschool? Oefen daar veel op
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je goed zou kunnen doen is je enkel voor het sporten even intapen met sporttape. Op internet zijn wel foto's en filmpjes te vinden hoe dat moet, anders kun je het door iemand anders laten doen. Sommige sportscholen/verenigingen hebben ook een fysio die dat kan doen. Voordeel van intapen is dat je enkel de beweging naar binnen en buiten niet kan maken, en op en neer wel. Dan krijgen de enkelbanden nog even rust en worden de andere spieren en het gewricht zelf weer goed gebruikt.

Het beste antwoord

het helende proces van een verstuikte enkel duurt meestal een week of 6, het kan natuurlijk eerder genezen zijn maar het kan ook langer duren...het is goed om met je enkel een ronddraaiende beweging te maken dat helpt bij het genezen