Wat zijn de gevolgen van het eten van die kleine balletjes uit een klein zakje die ze in schoenen e.d. doen?

Heb er rond mijn 13e heel wat van binnen gekregen. Nu ben ik 17 en krijg sinds een tijd elke maand last van erge buikkrampen. Heeft het ermee te maken? Of wat zijn de andere gevolgen?
Kleine doorzichtige balletjes.

11 jaar geleden
26.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Waaromat je die dingen op?
Amadea
11 jaar geleden
Puberjongens doen wel eens rare dingen. Mijn broertje had gaten in een tafelkleed geknipt.

Het beste antwoord

Dat zijn zgn "silicagels", niet zo best om die naar binnen te werken: Zo zul je niet alleen een ongelofelijk droge mond krijgen, maar ook droge ogen, droge neus, droge keel, en nog veel meer. Dus, niet eten!

Trouwens, wil je al het vocht in je lichaam op laten nemen door deze vochtvreters, dan moet je maar liefst 58.800 silicagelbolletjes opeten.

Ontploffen en recyclen
Wist je dat bolletjes silicagel ontploffen in water, omdat ze zich te snel volzuigen? Dat heeft een mini-explosie tot gevolg. Check onderstaande video voor een demonstratie:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Silica gel bestaat uit bijna zuivere silicium dioxide. Het is in staat ongeveer 50% van zijn eigen gewicht aan water op te nemen.

Witte silica gel is ongevaarlijk. Het door een kind inslikken ervan kan hooguit wat misselijkheid, buikpijn en braken veroorzaken. Maar er is geen verdere behandeling nodig.

Het lijkt mij niet dat jouw buikkrampen hierdoor veroorzaakt worden.
Amadea
11 jaar geleden
Goed is het zeker niet, maar een paar bolletjes silicagel kunnen echt geen liters water opnemen.
Als je ze 4 jaar geleden ingenomen hebt, zal je er al veel eerder wat van gemerkt moeten hebben.