Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe krijg ik mijn ijzer snel op pijl?

Ik ben een jonge vrouw van 22 jaar. Ik ben sinds Februari herstellende van mijn anorexia, na een heftige strijd van 9 jaar. Ik ben sinds 4 maanden braakvrij. En mijn kalium is eindelijk op pijl, en dat merk ik.

Ook ben ik al 9 jaar vegetariërs en leef daarnaast met name op raw en super foods. De strijd om te herstellen is nog dagelijks, en iedereen kan er wat van vinden hoe ik nu eet, maar ik geef het even vrij om de vraag wat duidelijker te krijgen.

Nu laat ik elke maand bloedprikken. En wat erg terug komt is dat mijn ijzer en hb altijd te laag zijn.

Nu ben ik in aanraking met een herbal life coach gekomen die natuurlijk naast haar coaching ook herbal life supplementen. Ik hoor zoveel meningen van de mensen om mij heen als mijn vriendinnen. De 1 vind dit en de ander dat.

Maar mijn vraag, is het zo dat als ik aan de herbal life supplementen zou gaan beginnen dat mijn hb/ijzer/ferritine zou stijgen. Of is dat alleen met de ijzer tabletten die je stoelgag tevergeefs stoppen, haalbaar?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en ik antwoord krijg van mensen die er meer vanaf weten.

Groetjes

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk niet dat een Herbalife dieet/lifestyle jouw ijzergehalte op peil gaat brengen, want daar is Herbalife idd niet op gericht! Ik denk dat je er beter aan doet om eens te overleggen met de huisarts of het een idee is om Floradix te gaan gebruiken. IJzertabletten kunnen inderdaad obstipatie veroorzaken, floradix stimuleert juist de stoelgang (gewoon verkrijbaar bij drogist). Dat, en dan zeker in combinatie met nitraatrijke groentes en vlees zouden een goede hulp kunnen zijn voor het op peil brengen van je ijzergehalte/HB. Ik spreek uit ervaring, heb zelf tijdens de bevalling van mijn zoon extreme veel bloed verloren waardoor ik tegen hetzelfde probleem aanliep. Relatief vlot daarna was mijn HB weer gemiddeld. Succes met je herstel!

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwange...

Herba life is er op gericht om gewicht te verminderen met allerlei shakes die te duur zijn. Vraag liever een dietis en huisarts om je te begeleiden en val niet terug op zakken vullers die vaak weinig meer idealen hebben dan geld verdienen. Wanneer er bij u anemie (bloedarmoede) is vastgesteld, kan het nodig zijn dat u ijzertabletten krijgt voorgeschreven door een arts. Daarnaast is het belangrijk dat de voeding voldoende ijzer bevat. Dit laatste geldt natuurlijk ook om een ijzertekort in uw lichaam te voorkómen. Groene groenten, appelstroop, noten en Roosvicee Ferro zijn voorbeelden van producten die veel ijzer bevatten en dus extra aandacht verdienen bij bloedarmoede. Daarnaast zijn er een aantal producten die de ijzeropname verminderen zoals thee en melkproducten. Vitamine C bevordert daarentegen juist de ijzeropname. Probeer zo een oplossing te vinden.

Herbalife lijkt mij niet de oplossing in jou probleem,de producten zijn verdacht duur en lijken zeker geen ijzer in voldoende mate toe te voegen.Je kan je alleen helpen met ijzertabletten en een evenwichtige voeding. Lees ook hier eens over Herbalife: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?start=540&t=33551

Hallo, met ijzertabletten en de volgende producten moet er mijns insziens wel veel verbetering komen! Gebruik spinazie, obergine, druiven, krenten, druivensap en zoute drop. Wedden dat de uitslag van volgende keer bloed prikken jouw blij maakt en je daardoor stimuleert om door te gaan? Succes en...hou vol he! Groet, Sieta

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100