Wat voor pijn is dit in mijn enkel?

eind 2013 heb ik een enkelblessure opgelopen met voetbal en daar heb ik nu helaas nog steeds last van.

Wanneer ik mijn been naar buiten draai en daarbij mijn voet vast op de grond zet krijg ik pijn aan de linkerkant van mijn enkel iets voor de enkelknobbel. het voelt alsof de pijn in mijn gewricht zit.

de fysio weet ook niet goed wat het kan zijn, heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand wat dit kan zijn? alle tips zijn welkom, wil weer pijnloos sporten..

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat om mijn rechter enkel, en de pijn vindt dus aan de binnenkant plaats.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je enkelbanden flink opgerekt zijn geweest dan kan het weken tot maanden duren eer de pijn echt weg is.
Heb zelf ook 2 maanden geleden een ongelukje gehad met mijn enkel en kan mijn voet ook nog steeds niet pijnloos naar binnen buigen. Ga eens naar een huisarts ipv de fysio en vraag of hij/zij je kan doorverwijzen voor een foto.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is in november 2013 gebeurd, dus inmiddels al 9 maand geleden.. Huisarts al geweest, foto's al gemaakt, komt allemaal niets raars uit Maar de pijn blijft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verkeerde / te korte revalidatie van een blessure kan hier aan bijdragen.

Het beste antwoord

Onvoldoende herstel na beschadigingen binnenste enkelbanden/aanhechting door Eversie verzwikking van de enkel.

Dit is geen diagnose, Raadpleeg uw arts die dit kan dit testen.

Reden conclusie:

Dit antwoord is een resultaat van een vergelijking tussen symptomen zoals u deze opgaf en een tegenover een legio enkelblessures en enkel mobiliteits problemathiek tegen de symptomen en effecten bij uw enkel blessure Hoort in mijn optiek een Eversie verzwikking met gevolge beschadiging of verreking van de binnenste enkelband(en) en/of aanhechting . Ook de bewegings ervaringen die pijn creerd in uw toelichting en belastings patroon in uw sport waarbij blessure plaatsvond en plaats op de enkel waar de pijnervaren wordt zijn hierbij meegenomen.

Type eversie:

Eversie letsel is het type van enkelletsel ontstaat wanneer de voet buitenwaartse sterk wordt gedraaid. De ligamenten van de binnenste enkel (linkerkant van het rechterbeen of de linkerkant van het linkerbeen) Dit kan heftige pijn veroorzaken bij verzwikking en wordt doorgaan gevoeld aan de binnenzijde van de enkel.

Binnenkant enkel is bij blessures gespiegeld in verzwikking van alle enkel blessures is slechts 10-15% van de gevallen zo een buitenwaardse blessure
Pijnervaring door druk en draaien is een techniek die wordt gebruikt om verzwikking aan te tonen.
De beweging die u omschrijft en de pijn ervaring is de nominale bewegingtest waarmee Eversie verzwikkings pijn mee wordt opgezocht.
De beweging zet spanning op de banden en dat is voelbaar.
Bij doorlopen of onvoldoende rust / revalideren kan er maanden na de verstuiking pijn zijn bij het rekken.

Advies: Neem contact op met de huisarts en laat hem de compressie en mobiliteids check voor Eversie verzwikking doen. Behandeling varieerde van rust en koelen met ijs als dit recent was en van steunsok tot physiotherapie en Chomo-Cryotherapie.

U geeft niet aan dat de enkel (nog) dik is, of dat ontstekings of inflammatie reactie in de subtext, deze is niet in evaluatie meegenomen. Is dit het geval dan is een Enkelkapsel ontsteking staat dan boven aan mijn lijst. eventueel in combinatie met bovenstaande Eversie enkelband blessures

Onvoldoende punten mee: voetbeentje, hielbeentje of kapsel van deze, breukje of beschadigingbot, achillespees ontsteking.

Hoop dat dit uw vraag beantwoord.