Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een wrat weg laten snijden onder de voet pijnlijk?

Ik sukkel al een jaar met een wrat onder mijn voet. Aanstippen lukt blijkbaar niet en zit er nu aan te denken om hem weg te laten snijden. Ik weet dat het verdoofd word, maar heeft iemand dit al meegemaakt en is het pijnlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

ik heb wel eens een wratje laten wegsnijden {van mijn rug} en je voelt er niets van als het verdoofd is

onder je voet zul je wel even last hebben omdat je daarop loopt maar als de hechtingen verwijderd zijn na 5 dagen zul je wel weer normaal kunnen lopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Het is zeker geen pretje en daarna hou je nog lang last van een pijnlijke plek, maar er zit vaak niets anders op, want de wrat laten zitten doet ook pijn.

Bij onze dochter is een keer een wrat weggesneden en ze vond het behoorlijk pijnlijk, ondanks dat ze een bikkel is.

Ik wil je niet bang maken, maar het is niet anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet fijn, maar te doen. Injectie (soort nietjespistool) is veel pijnlijker. Wrat komt vaak terug volgens de dermatoloog. Is een virus en na 5-10 jaar gaat dit vanzelf uit je bloed en valt de wrat eruit. Indien niet pijnlijk, is het dus niet noodzakelijk om de wrat te behandelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er 2 gehad onder mijn voet.. ik heb ze laten uitlepelen..(.......)
NOOIT MEER!!
ik heb er echt veel pijn aan gehad, en ze kwamen weer gewoon terug.. toen heb ik Thuja tinctuur gehaald van dr Vogel daar heb ik ze mee aan gestipt ze vielen eraf en zijn nooit meer terug gekomen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof niet in al die horrorverhalen. Het grootste deel van een wrat op je voetzool kun je zonder enige pijn weg laten snijden. Het laatste deel kun je behandelen met een speciale wrattentinctuur. Ideale combinatie omdat die tinctuur niet doordringt in de dikke lagen waaruit je voetzool, en dus ook die wrat, is opgebouwd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga er mee naar een goede pedicure. Zij/hij weet als het goed is erg veel van voeten en voetproblemen.
Door eerst het overtollige eelt weg te halen kan je de wrat behandelen.
Je kan ook je huisarts vragen om monochloorazijnzuur en daar voorzichtig je wrat mee te behandelen. Zorg er wel voor dat je de randen rond de wrat insmeert met vaseline.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben 100 jaar terug zelf pedicure geweest vandaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding