Is snijden gevaarlijk?

Hi, ik heb nogal problemen gehad en ik snijd mezelf om de andere pijnen te vergeten of te verzachten om toch ergens anders nog pijn te kunnen hebben anders is de andere pijn die ik heb te zwaar en ik weet ik moet hulp zoeken...
Maar nu is mijn vraag... Is jezelf krassen gevaarlijk (lichamelijk) ??????

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zolang je de wond schoon houd met alchol of iets dergelijks en geen anders raakt is het niet gevaarlijk alleen je krijgt er lelijke littekens van
Amadea
9 jaar geleden
Als jij je verdere leven met zo'n arm wilt rondlopen: http://www.jonginbergenopzoom.nl/upload/image/arm_scarlet_beauty.jpg ......
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals anderen al schreven, het kan zeker gevaarlijk zijn. Wondinfectie of als je echt diep snijd andere ellende.
Je hebt nu geestelijke pijn, maar probeer er eens aan te denken dat die pijn misschien wel behandelbaar is, maar je de rest van je leven met littekens loopt, en dat is NIET behandelbaar.
Er komen vaak zoveel problemen uit voort, het lijkt nu een oplossing, maar je probleem word er alleen maar groter van
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik snijd mezelf ook en weet niet wat ik moet doen er zijn op dit moment geen mensen die ik kan vertrouwen dus zou ik je niet kunnen helpen ik moet eerst mezelf helpen zou iemand kunnen zeggen welke manier van snijden het minst schadelijk is voor je huid?

Antwoorden (2)

Snijden, jezelf beschadigen door te snijden, is gevaarlijk. Lichamelijk is het afhankelijk van waar je snijdt, maar je beschadigt je grootste orgaan - je HUID - iedere keer dat je snijdt... en natuurlijk hoe diep je snijdt.

"en ik weet ik moet hulp zoeken..."

Er zijn veel mensen die weten dat ze hulp moeten zoeken en als jij het dus ook weet, je denkt nu al over de gevaren van het snijden na, dan kan ik maar een ding doen en dat is bevestigen dat je ECHT naar de huisarts moet gaan. Of naar een vertrouwensman/ vrouw , een schooldecaan, een tante, een buurvrouw, je zus of misschien wel je vader of je moeder moet gaan.

Wie vertrouw je, dat is het punt.

Probeer via de huisarts hulp te vinden en wacht er niet te lang mee, hoe langer je wacht hoe erger het wordt, want je krijgt zo geen hulp en hebt eindeloos pijn... van die andere pijn die te zwaar is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aanvullend hierop; sinds begin dit jaar kun je terecht bij de POH-GGZ, de PraktijkOndersteuner Huisartsenzorg. Behandeling bij de psycholoog wordt vergoed via de zorgverlening. Indien nodig, kan de POH-GGZ doorverwijzen naar de GGZ voor verdere behandeling. Bron: https://tinyurl.com/ks4o2os
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zorgverlening = Zorgverzekering ...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt @Maarten voor de nuttige aanvulling!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Prima als je huisarts een POH-GGZ in dienst heeft of met zo iemand samenwerkt, maar er zijn (veel) meer huisartsen die géén POH-GGZ in dienst hebben dan die er wel één hebben. Daarbij is die praktijkondersteuner er vooral voor de eenvoudiger problemen of het onderhouden van contact met mensen die min of meer uitbehandeld zijn. Maar ga gewoon naar je huisarts, die kan je verder doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"er zijn (veel) meer huisartsen die géén POH-GGZ in dienst hebben" Dat is geen reden om vraagsteller informatie te onthouden. Wie weet behoort haar huisarts nou juist wel tot de groep die een POH-GGZ in dienst heeft. Dat kunnen jij en ik niet uitsluiten, dus vond ik de POH-GGZ het vermelden waard. "Daarnaast is die praktijkondersteuner er vooral voor de eenvoudiger problemen" Daarom schreef ik ook dat de POH-GGZ indien nodig kan doorverwijzen naar de GGZ voor verdere behandeling. "ga gewoon naar je huisarts" Daar moet je sowieso langs voordat je eventueel bij de POH-GGZ terecht komt.
Jodocus geeft een uitstekend antwoord, maar ik wil nog wel zeggen:

ja, dat is gevaarlijk, lichamelijk. Er is altijd kans op ontstekingen, bloedvergiftigingen....
Als je jezelf vaker pijn gaat doen, kan het zelfverwonden steeds erger worden. Je hebt dan behoefte aan meer ‘gevoel’ en verwond jezelf steeds heftiger en gevaarlijker. Het is belangrijk dat je wat gaat doen aan het zelfverwonden voordat het helemaal uit de hand loopt.