Sinds dat ik steunzolen heb, heb ik veel pijn in de voet hoe kan dat?

Ik heb steunzolen voor klein beenlengte verschil en platvoeten.
Maar nu heb ik elke dag brandende voeten.
Het meeste in de boog van de voet aan de binnenkant.

Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Draag ze al 1 jaar zoiets.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
37.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Zijn ze wel goed aangemeten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Terug naar de podoloog en ze laten aanpassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat zegt je podoloog er van?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties.
Ik heb de steunzolen nu de hele dag uit gehad en de pijn is al een stuk minder.
Vanaf het begin heb ik ze elke dag gewoon in kunnen houden tot de laatste tijd dat de pijn kwam. Ook doe ik even een afspraak maken om te kijken of nog alles goed is.

Het beste antwoord

Is normaal dat je de eerste paar weken pijn hebt. Mits je steunzolen goed aangemeten en vervaardigd zijn moeten je spieren en banden wennen aan de nieuwe, goede stand waarin ze nu staan. Ik zei altijd tegen mijn patiënten dat ze zeker de eerste twee weken echt elke dag, de steunzolen moesten dragen en ze pas terug mochten komen als bij wijze van spreken het bloed in hun schoenen stond. Als je eraan gewend ben en je draagt een dag schoenen waarin je steunzolen niet kunnen, ben je blij als je ze weer kunt dragen. Afhankelijk van de aard van de deformiteit (afwijking) van de voet zal je ook minder knie-, heup-, rug-, nekklachten en wellicht hoofdpijn hebben.
De meeste van deze klachten komen dan ook uit de verkeerde stand van de voeten vandaan want als je voeten scheef staan, bijv. naar binnen toe doorgezakt (Pes Planus Valgus) , staan je benen ook scheef en we willen graag recht staan. Dus komen je spieren en banden onder hoge spanning te staan om die scheefstand te compenseren, corrigeren. Dit zijn meest energie verslindende voeten met vermoeidheid en alle klachten van dien. Steunzolen kunnen je maken en breken dus is goed aanmeten en vervaardigen van groot belang. Succes met je zolen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan wordt het tijd voor een nacontrole. Dit is trouwens gebruikelijk na 1 jaar. Misschien dat de steunzool aangepast moet worden.
9 jaar geleden
Dat komt omdat je voeten een hele nieuwe houding moeten aanwennen en dat kan pijn doen.
Maar het licht er ook aan waar je pijn hebt