In welk land kun je een maagverkleining krijgen zonder een bepaald gewicht te hebben?

Een vriendin van me, die veel problemen heeft met haar zelfvertrouwen omdat ze ‘dik’ is, vroeg onlangs om een maagverkleining. Ze kreeg te horen dat ze hiervoor NOG meer moest bijkomen, terwijl ze bijna het dubbele van mij weegt…Dit weegt heel zwaar door bij haar, vooral emotioneel. Zijn er geen landen waar dat je een maagverkleining kan krijgen zonder dat je een bepaald gewicht hebt behaald?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al zou dat zo zijn, dan is het de vraag of ze er ook echt mee geholpen is, aan een maagverkleining hangen enorm veel risico's. Bovendien moet je daarbij levenslang op dieet en dagelijks veel bewegen. Beter is het haar te adviseren naar een dietist te gaan en naar een sportschool waar ze goed begeleidt wordt.
Ritsuka
11 jaar geleden
Dik heb je tussen haakjes gezet, waarom?
En heeft ze al dietiste geprobeerd? En huisarts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze hebben met een reden een minimum gewicht (bmi eigenlijk) gezet voor zo'n ingreep. Het is niet niks. Inderdaad eerst allerlei andere dingen proberen, en dan eens verder kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"...meer moest bijkomen"
Dat is haar vast in andere woorden verteld, zoals jij het zegt is het een advies om zwaarder te worden. Gewoon ff naar India geen, kost daar ook een stuk minder, gegarandeerd dat ze afvalt, regel wel een goeie uitvaartverzekering. Kan ze nog normaal lopen? Dan heeft ze geen maagverkleining nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als dit echt een goede vriendin is zou ik voorstellen om elke dag wat te gaan lopen of zo iets i.p.v. een risicovolle operatieve ingreep te zoeken

Antwoorden (2)

Het gaat niet om het land maar om de verzekeringsvoorwaarden. Dus in duitsland doen ze het b.v bij een lager bmi maar dan moet je het zelf betalen. De verzekering in Nederland vergoed het pas als er aan bepaalde voorwaarde is voldaan en niet of de chirurg wel of niet opereert. Daarom gaan veel mensen naar Belgie waar de kosten lager zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(En de risico's vaak groter, zoals ook bij cosmetische chirurgie) + van mij
Ik weet dat er in AZ Jan Palfijn in Gent/Belgie een zeer bekwaam arts is die dit doet.
Het gaat om Dr. Stafan Harth +32/9 224 71 11. Bij mijn weten zijn er geen regels voor wat betreft een minimum gewicht. U kan altijd informeren op bovenstaand nummer.
Er is zelfs een overeenkomst tussen Belgie en Nederland voor wat de ziekteverzekering betreft. Mede om die reden komen vele Nederlanders naar hier.