Ik heb een klein bultje tussen me schaamhaar en ballen wat is het en hoe kom ik er vanaf?

Hij doet redelijk pijn maar je ziet hem bijna niet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even naar je huisarts. Die schrikt daar niet van en jij hebt dan deskundig advies.

Het beste antwoord

Dit zou een ontstoken talgklier kunnen zijn, dit is een verstopt talgkliertje, dat vol zit met talg en huidschilfers. Doordat daar bacteriën bij zijn gekomen, is het gaan ontsteken, waardoor het pijnlijk wordt. Ga hiermee naar je huisarts, deze kan als jij dat wil, het chirurgisch laten verwijderen. Dit is een kleine, vrijwel pijnloze ingreep.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus, ik denk ook dat dat het is. Uiteindelijk zal het openbarsten, komt de troep eruit en gaat het vanzelf weer over. Alleen als het hardnekkig steeds terug blijft komen zou ik het chirurgisch laten verwijderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Astrid, je kunt het best advies hierover vragen aan je huisarts, als hij nog niet lang ontstoken is, kan het lang duren voordat hij openbarst. Hij zit op een niet zo fijne plek, je moet dagelijks je broek aan, die er tegenaan drukt, of er langs schuurt. Hem dan weg laten halen is zo gebeurd. In sommige gevallen is een antibioticakuur ook al een goede oplossing, dan hoeft hij niet weg gehaald te worden.

Andere antwoorden (1)

Dat kan niemand weten tot we het bultje zien. Het kan nu werkelijk van alles zijn: van een ingegroeid haartje tot een puistje, een wratje of een soa. Ga even naar de huisarts, die kan kijken en je daarna precies vertellen wat je hebt en hoe je er vanaf komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+