Hoe onstaat een druk op je borst?

Ik heb een angststoornis. En sinds een paar maanden heb ik een vervelend/drukkend gevoel op mijn borst. Ik kan het niet echt ontwijken, ook 's nachts heb ik vaak dat ik niet kan inslapen door het gevoel. Nou weet ik wel zeker dat dit door angst word veroorzaakt, 1 tablet oxazepam haalt het gevoel wel weg, maar tijdelijk.

Nou ben ik dus benieuwd hoe dat gevoel ontstaat? Wat gebeurd er precies bij je borst waardoor je dat gevoel krijgt? Is het lichamelijk of psychisch?

Antwoorden (1)

Ik weet het niet zeker, maar het zou simpelweg door het aanspannen van je borstspieren kunnen komen. Ook ben je waarschijnlijk overgevoelig voor alle prikkelingen door je angststoornis, waardoor je er meer op gaat focussen en het meer voelt dan normaal.

Misschien is het een goed idee om er met je arts of psycholoog over te praten, die kan je verder geruststellen.

Verder wens ik je heel veel sterkte toe.