hele gevoelige tenen na gecompliceerde been breuk wat is dit?

goeiedag,

2.5 weken geleden heb ik een ongeluk gehad op mijn scooter hierbij heb ik mijn kuitbeen volledig afgebroken, enkel gebroken en alle pezen in mijn viet afgescheurt.
Sinds ik nieuw strakker gips heb heb ik echt bijzonder gevoelige tenen en gevoelige voet ik kan er zelfs niet van slapen hoort dit na 2.5 week nog?

Toegevoegd na 37 minuten:
heb geen last van me enkel of de plek waar me kuitbeen is gebroken maar echt van me tenen vooral

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik ga denk dat dit komt door het ongeluk en mede door het gips. Je hebt je tenen hoogswaarschijnlijk niet goed meer kunnen bewegen sinds het ongeval. Niks ernstigs, maar ik raad je wel aan even langs de dokter te gaan, want ik ben nou eenmaal geen dokter. De dokter kan je ook wat geven tegen de pijn en voor het (in)slapen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hey,

Het verhaal over wat je klachten op dit moment zijn, klinkt mij toch bekend in de oren.
Heb zelf in 2000 een ongeluk gehad met mijn voet en ik dacht op het moment dat het net was gebeurd dat mijn voet verbrijzeld zou zijn, maar op de eerste hulp bleek uit de röntgen foto's dat er niks gebroken was en dat ik hem zwaar gekneusd had. Bij mij was het zo dat ik na een paar weken steeds meer pijn kreeg en nog meer klachten, die ik zo zal benoemen.
Na 2 maand kreeg ik de diagnose Post Traumatische Dystrofie. Dit kan de volgende klachten veroorzaken: Hevige pijn, zwelling, warme of koude ledematen (komt namelijk het meest voor in de ledematen) en kleurverschil ten opzichte van andere ledemaat.

Alleen kan ik uit jou verhaal niet halen of jij ook koude of warme tenen hebt, ten opzichte van je tenen van andere voet.

Ik raad je aan om in ieder geval een arts tevwaarschuwen. Alleen Post Traumatische Dystrofie komen ze niet snel mee. Laat je dus goed informeren. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoek een quasha therapeut, die helpt je verder. zie Santai Quasha.nl