Hoe krijg ik minder last van m'n pols tijdens handbal?

Ik zit op handbal maar ik heb na het trainen en wedstrijd spelen vaak last van m'n pols, maar ik wil toch blijven handballen, hoe kan ik zorgen dat ik minder last krijg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

je kunt je pols laten intapen of een polssteun gebruiken. hierdoor wordt je pols minder zwaar belast.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor dit antwoord!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je doen, maar je kunt eigenlijk beter zorgen dat je pols wat steviger wordt.
Ga eens langs bij je huisarts of een (sport)fysiotherapeut, je moet geen risico nemen terwijl je niet weet wat het is. Pas als je weet dat je gewoon door kunt gaan met handballen kun je verder. Niet zomaar zelf gaan dokteren, wie weet wordt het erger en duurt het langer om te genezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeker even langs de huisarts of bewegingstherapeut gaan. Als er verder niks aan de hand is, is de kans groot dat ze je adviseren om spierversterkende oefeningen te doen voor je pols. Bij een brace of polsband train je de toch al niet sterke spieren niet. Ook kan een combinatie geadviseerd worden waar je bijvoorbeeld de komende tijd met brace of polsband gaat handballen, maar daarnaast oefeningen doet. Om vervolgens uiteindelijk weer zonder te spelen. Maar ga iig naar je huisarts aangezien wij niet in en naar jou pols kunnen kijken
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt zorgen dat de spieren in je handen, polsen en armen steviger worden door te handknijpen met een stevige stressbal of een knijpveer.

Dan krijg je bij het sporten minder snel last van de spieren en pezen in je polsen.

Deze tip geldt natuurlijk alleen als je nog geen peesontsteking of spierscheuring hebt. Als jij de pijn alleen voelt na het sporten, denk ik dat je er wel baat van kunt hebben.