Helpt botox voor een trillend rechteroog?

Beste goeie vragers,

Ik heb al maandenlang last van een trillend rechteroog. (onder de onderste wimpers)

Ik heb soms een paar weken geen last, maar dan begint het weer en vaak weken tot maanden lang.

Mijn vraag is zou 1 keer botox onder het rechteroog dat spiertje een keer tot rust brengen en als de botox uitgewerkt is het spiertje niet meer gaat trillen?

Het begint steeds irritanter te worden. Ik slaap voldoende en vermijd stress zoveel als ik kan, maar toch heb ik dit.

vr gr Gonna

milenaa
9 jaar geleden
Vaak is dit ook een teken van vermoeidheid, spanning of stress of te intensief gebruik van ogen.
Ga ook na of een van deze eventuele oorzaken van toepassing is bij jou. Het zou een heel natuurlijk signaal van je lichaam kunnen zijn, waarvoor je beter de achterliggende oorzaak kunt wegnemen.

Antwoorden (1)

Op zich zou de botox wel even moeten helpen, maar na een tijdje is de botox uitgewerkt. Of het trillen dan ophoudt is zo niet te zeggen, dit is mede afhankelijk van de oorzaak van het trillen.

Er zijn een heleboel redenen te bedenken waardoor zo'n spiertje gaat trillen. Grote kans dat het gaat om bijvoorbeeld vermoeidheid of spanning; doorgaans zakt vermoeidheid of stress na verloop van tijd weer af, het trillen zal dan dus wel wegblijven als de botox uitwerkt.
Aan de andere kant kan dit ook een eerste symptoom zijn van bepaalde neurologische aandoeningen. In dat geval zal het trillen weer terugkomen en leidt de botox alleen totvertraging in het stellen van de diagnose ; dit is nooit gunstig.

Dus wel goed over nadenken en eerst langs de dokter om dat soort problemen uit te sluiten.