Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Puistjes op huid bij droog eczeem, wat is de oorzaak en hoe ga ik het tegen?

Ik heb mijn leven lang al last van droog eczeem. In andere woorden, een superdroge huid met als enig voordeel, geen puistjes! De laatste tijd verschijnen er echter steeds meer, met name op mijn gezicht.. Heeft iemand een idee hoe dit kan? of tips over hoe ik dit kan tegengaan?
Hartelijk bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het lijkt me dat je door het ('s nachts) krabben, je huid hebt beschadigd, waardoor bacteriën vrij baan hadden (hebben) en deze ontstekinkjes hebben veroorzaakt, waardoor puistjes zijn ontstaan. De oplossing is niet meer krabben. Het beste kun je naar je huisarts of therapeut gaan, en deze om advies vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, daar dacht ik inderdaad aan, toch vermoed ik dat de puistjes komen door bacteriën, heb je voordat het puistje ontstaat een rood vlekje op je huid? Hoe dan ook, ga eens naar je huisarts hiermee, die kan de werkelijke oorzaak zoeken en je er wellicht vanaf helpen, als je de oorzaak niet weet, kun je het vrijwel niet oplossen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding