Wazig zien, zicht 'verschuift' soms ineens, wat kan dit zijn?

Heeft iemand enig idee wat de reden van deze klachten kunnen zijn.
Als het aan blijft houden ga ik natuurlijk gewoon naar de huisarts.

De laatste dagen heb ik wat last van mijn ogen, mijn zicht is soms ineens heel erg wazig en als ik ergens naar probeer te kijken lijkt het net of de 'focus' weg is, alsof je aan het staren bent zeg maar.
Ook wanneer ik bijvoorbeeld naar mijn computerscherm kijk, verschuift mijn zicht ineens. Wat lastig uit te leggen maar wat ik net had: ik was aan een email aan het lezen, ineens had ik het gevoel dat ik viel, terwijl ik naar mijn scherm keek zag ik het beeld draaien, alsof het scherm een stuk naar rechts verschoven werd.

Daarnaast ben ik meer vermoeid dan normaal, druk met mijn studie is de oorzaak hiervan.

Kunnen de beschreven klachten te maken hebben met vermoeidheid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

Ik denk aan twee dingen:
* oververmoeid, drukker dan normaal kan natuurlijk, dus meer rust nemen;

* diabetes, ik ben diabeet en herken hier toch wel iets in;

Dat zeg natuurlijk niet alles, want dit zou een symptoom kunnen zijn dat bij nog andere ziektes of aandoeningen hoort.

Bij mij merk ik dit altijd als ik vermoeider dan normaal ben, kan bij jou ook het geval zijn, maar ook dat je minder goed op let met eten, regelmaat en kwaliteit. Je zou even goed/beter moeten opletten en dan opschrijven wat je wanneer eet en wat je merkt.

Ik ben geen arts, ik raad je aan naar de huisarts te gaan en deze vertellen wat je merkt/ervaren hebt.
[Hopelijk ben je slechts oververmoeid, met wat striktere leefregels moet je dat onder contrôle kunnen houden.]

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb zelf tijdens mijn examens last hiervan gehad, ik denk dat het een migraine aanval zou kunnen zijn. Dit kan soms wel een dag duren maar dat verschilt per persoon, migraine kan worden veroorzaakt worden door stress, spanning, een allergie voor bijvoorbeeld zuivel of chocola. Dit is erg vervelend maar misschien helpt dit je, probeer er op te letten wanneer je zuivel eet en chocola en misschien kom je daar wel achter. Als het dan nog vaak voorkomt zou ik voor de zekerheid naar de huisarts gaan zoals net ook verteld is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou aanraden om je bloeddruk op te meten als je dit hebt.
Ik heb hier ook last van gehad ik had een hersenschudding en moest van 6 keer in de week in ene niet meer sporten waardoor mijn lichaam als het ware ging resetten en de bloeddruk een heel eind naar beneden ging. Van de kinderarts en neuroloog heb ik als tip gekregen om als ik dit weer zou krijgen mijn hoofd tussen mijn benen te doen en bijv cup a soup te eten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt