Waarom ben ik zo moe na het sporten?

Elke keer als ik een les volg waarbij ik gewichten gebruik ben ik gelijk na het sporten zooooo moe.
En dat houd aan tot ik naar bed ga.
Vooral vermoeide ogen.
Ik eet voor het sporten een boterham met pindakaas en een glas groentesap
( meer krijg ik echt niet weg smorgens)
Ik drink veel water tijdens het sporten en na afloop eet ik meestal pannekoekjes gemaakt van een banaan twee eieren en havermout.
Ik gebruik niet meer gewicht dan mijn lichaam aan kan.
Tijdens de conditie lessen heb ik meestal geen last.
P.s ik sport 2 of 3 keer per week dus ik heb ook mijn rustdagen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Probeer eens wat meer eiwitten voor of na het sporten, je eet nu vooral koolhydraten. Iets met kwark of zo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik eet al 2 eieren door de havrmout pannekoekjes en wat ik er niet bij vertelde is dat is later meestal nog een handje vol ongebrande noten neem met een smoothie van bijvoorbeeld een banaan een mango en 300 ml. amandelmelk.
In de avondmaaltijd eet ik 9 van de 10 keer kip.
Dus naar mijn idee voldoende eiwitten voor een normale sporter.
Ik vergeet wel vaak elke 3 uur te eten, maar ik eet zeker elke 5 uur iets en ook altijd gelijk na het sporten iets kleins bijv. Fruit of noten en een uur daarna weer maar dan als lunch.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Na een krachttraining zou ik iets meer eten, maar dat verklaard je moeheid denk ik niet. Ga je niet te diep?
Is er genoeg frisse lucht in de trainingsruimte?
Ritsuka
9 jaar geleden
1 ei levert ongeveer 7 gram eiwit (14 dus in totaal)
je amandelmelk levert 1,5 gram eiwit
kip levert 30 gram eiwit per 100 gram Je komt niet echt in de buurt van de 100 gram die aan te raden is. Je hoeft trouwens niet elke 3 uur te eten hoor, dat mag je helemaal zelf weten.
Je moeheid zal mogelijk toch wat anders zijn. Hoe is je energie als je niet sport in de ochtend? ben je dan ook moe?
slaap je wel genoeg?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die havermout pannekoekjes dat is echt veel hoor, ik gooi er 2 tot 3 kommen havermout doorheen. Ik list het ook meestal niet op en een uurtje daarvoor heb ik al een fruit met amandelmelk smoothie. Er is geen frisse lucht in de ruimte wel airco. maar tijdens de andere lessen. In dezelfde zaal heb ik geen last. Ik gebruik wel veel gewichten maar niet teveel.
17 kilo voor lunches en squat bijvoorbeeld maar dat kan ik hebben ik doe niet meer dan ik kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je dan 100 gram eiwitten nodig? Dat is inderdaad niet genoeg dan.
Voor deze nam ik vaak whey proteine maar die vind ik best prijzig dus daar ben ik mee gestopt.
Ik weet helaas niet meer of ik het toen ook had.
Normaal ben ik bijna nooit moe ik ben een hele dag aan het schoonmaken thuis ik heb 3 kindertjes ik ben altijd in de weer en ga savonds voldaan zitten.
Ik heb wel echt mijn portie slaap nodig ( 8 uur) maar die krijg ik wel .
Normaal heb ik altijd gelijk energie smorgens ik hoef niet wakker te worden zeg maar en ik blijf ook de hele dag fit.
Het is echt puur na de krachtsport les

Het beste antwoord

Adem je goed door tijdens de krachttraining? Ik heb vaak ongemerkt de neiging als ik met kracht oefeningen bezig ben om mijn adem in te houden. Ik moet dan echt er op letten om gewoon door te ademen. Als ik dit niet doe ben ik ook kapot. Sinds ik hier op ben gaan letten ben ik veel minder moe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een goeie!
ik ben wel met mijn ademhaling bezig, maar op momenten dat het even zwaar word ben je inderdaad al snel geneigd je adem in te houden.
Ik zal erop gaan letten, bedankt voor je tip.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben helaas na je advies om op mijn ademhaling te letten ziek geworden dus heb ik niet meer kunnen sporten.
Maar zodra ik ben opgeknapt zal ik zeker je advies opvolgen.
Dank je wel voor je goede raad