Veel pijn bij nieren, maar huisarts kan niets vinden iemand enig idee?

Vorige week kreeg ik last bij het plassen en last in me linkerzijde. Ik ben bekend met blaasontstekingen en afentoe een nierbekkenontsteking. Ik ging naar de huisarts en kreeg FuraBid voorgeschreven. Eergisteren is me kuur afgelopen en is me pijn alleen maar erger geworden. Ik heb me urine 3x extra laten controleren en 1x op de kweek maar de ontsteking is over terwijl mijn pijn erger wordt. Gisteren naar de eerste hulp geweest, die dacht dat het ACNES zou zijn maar dit lijkt me niet het geval eigenlijk. De pijn is echt bij me nier, heb moeite met plassen en voel me algemeen erg zwak. Ik neem veel pijnstillers voor me zij maar ook dit helpt niet. (Ong 3000paracetemol en 200mg diclofenac.) Ik heb echt helse pijn heeft iemand alstublieft enig idee wat het kan zijn? Een warm bad helpt verlichtend maar dat houd maar hooguit een uur vol.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, ik ben gecontroleerd op galstenen. Ze hebben een echo gedaan, het was bedoelt voor me iets anders maar omdat het bij ons in de familie veel voorkomt hebben ze gelijk ook daarop gekeken. Gelukkig heb ik GEEN galstenen!

Toegevoegd na 2 dagen:
Uiteindelijk naar de dokter geweest, kweek was schoon. Word me verteld dat het tussen me oren zit en krijg ik anti-depressivia voorgeschreven. Lekker dan!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

De meeste nierziekten veroorzaken geen pijn. Pijn door een nierziekte wordt meestal in de zij of de onderrug (lendenen) gevoeld. Soms straalt de pijn naar het midden van de buik uit. De pijn ontstaat meestal doordat de buitenbekleding van de nier (het nierkapsel) wordt uitgerekt als gevolg van een aandoening waardoor het nierweefsel opzwelt, zoals een nierbekkenontsteking.

Een niersteen veroorzaakt zeer hevige, soms ondraaglijke pijn wanneer de steen in de urineleider terechtkomt. De urineleider trekt zich samen als reactie op de steen, waardoor heftige pijnkrampen (nierkoliek) in de onderrug optreden, vaak uitstralend naar de lies. De pijn verdwijnt wanneer de urineleider zich ontspant of de steen in de blaas is terechtgekomen.

Pijn in de blaas wordt meestal door een bacteriële infectie veroorzaakt. De pijn bevindt zich meestal boven het schaambeen en, tijdens de urinelozing, aan het uiteinde van de plasbuis. Een belemmering van de afvloed van urine veroorzaakt pijn boven het schaambeen. Bij een verstopping die zich langzaam ontwikkelt, kan de blaas echter pijnloos worden opgerekt.

Vermoeidheid, misselijkheid, kortademigheid en jeuk
Vermoeidheid, misselijkheid, kortademigheid en jeuk over het gehele lichaam zijn symptomen die gewoonlijk bij patiënten met ernstige nierinsufficiëntie ontstaan. Deze symptomen zijn het gevolg van stapeling van afvalproducten van de stofwisseling, waaronder zuren, die niet meer door de zieke nieren kunnen worden uitgescheiden en van bloedarmoede.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen galste(e)n(en), maar het zou nog wel een wandelende niersteen kunnen zijn. Moeilijk te ontdekken, omdat hij zich verplaatst. Pijnlijk omdat hij de urineweg (deels) afsluit.

Toegevoegd na 33 seconden:
Toch verder naar de uroloog!!!
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, bedankt!