Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik droom nooit, al jaren niet. Verder weet ik dat mijn geheugen niet meer zo goed is, al het ooit was. Is er een verband?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt beter stellen. Ik kan me nooit herinneren dat ik gedroomd heb. Want elk mens droomt altijd elke dag. Alleen kun je je niet altijd herinneren dat je gedroomd hebt. Dat kan overigens niemand. Het feit dat je je nooit een droom kan herinneren kan inderdaad gerelateerd zijn aan je geheugenprobleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat er een verband is. Als je jezelf zou willen testen dan zou je willekeurig door de nacht heen de wekker kunnen zetten, als je geluk hebt wordt je gewekt in een droom en zal je je de droom nog weten.

Proberen waard denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al gezegd: ieder mens droomt. Meerdere keren per nacht zelfs.
Iedereen droomt elke nacht ongeveer twintig procent van zijn slaaptijd. Dit gebeurt in de fase van de REM-slaap. Enkel wie tijdens deze fase of onmiddellijk erna wakker wordt, kan zich nog iets van zijn droom herinneren.
De eerste droomslaap van de nacht is kort. Hoe later op de nacht, hoe langer de droomslaap. Tegen de ochtend kan een droom een uur lang duren.
Veel mensen herinneren zich niet hun dromen. Dat is niets om je zorgen over te maken.
Maar om te stellen dat er verband is met geheugenproblemen gaat een stap te ver. Dat is, voor zo ver ik weet, nog nooit bewezen.

Door slecht slapen kun je WEL geheugenproblemen krijgen.
Je vermeldt niet hoe oud je bent, want het kan ook aan de leeftijd liggen.

http://www.cm.be/nl/100/bewustgezond/gezondleven/ontspanningenstress/slapen/slapen.jsp
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/15/Slapeloosheid.html

Toegevoegd na 2 dagen:
Overigens: Mijn geheugen laat ook te wensen over, maar ik herinner me wel regelmatig mijn dromen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding