Wat kan er dan met mijn hand zijn?

Hallo allemaal, ik ben van het weekend gevallen van de trap. Ik heb foto's laten maken van mijn pold omdat deze erg dik is en zo goed als niet mijn vingers kan bewegen. Uit de foto's blijkt dat het niet gebroken is en ik werd zo naar huis gestuurd. Nu blijft mijn hand/pols intens dik heel pijnlijk en heeft mijn hand een rare stand...

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.4K
anneliez
3 jaar geleden
morgen terug naar de dokter, of even bellen met de dokter

Antwoorden (1)

Uit eigen recente ervaring heb ik een antwoord.
De diagnose 'niet gebroken' is op zich wel juist. Maar door de val zijn in de pols twee aangrenzende botdelen uit elkaar getrokken: daardoor is de pols scheef gaan staan.
De twee botdelen moeten weer op elkaar gaan aansluiten, zodat de pols de normale stand krijgt. Daarvoor bestaat een ingenieuze methode: de 'Chinese vingers'. Deze houdt in: onderarm/pols/hand worden uitgerekt door middel van klemmetjes aan de vingers: met grote kracht wordt aan de vingers getrokken. Daardoor kunnen in de pols de botdelen weer op elkaar gaan aansluiten. Uiterst pijnlijk maar heel effectief.
Het advies is: ga zo spoedig mogelijk naar de dokter.