Ik heb pijn in me maag wat kan het zijn zie uitleg?

Ik heb nu bijna 1,5 maand last ervan misschien is het nu al 2 maanden geworden in de 1e week zij ik van het gaat vanzelf wel over maar ik kon niet meer van de pijn blijven dus ik wilde een afspraak bij de huisarts maken maar de assistente zij van heb je koorts nee heb je dat nee heb je dit nee dus ze zij ik kan je hiervoor niet een afspraak geven blablabla.
Vorige week ben ik na de huisarts gegaan omdat het niet overging ze heeft me een medicijn gegeven die ik 2 weken moet gebruiken en ze gaat 1 week op vakantie dus moet ik nog 3 weken met deze pijn uitzitten
Het medicijn helpt totaal niet
Heeft iemand misschien raad voormij
En wat kan het zijn ik ben bang dat het iets ernstig is kanker ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Even langs de huisartsenpost van het ziekenhuis lijkt me het beste, aangezien je huisarts er niet is.

Daar kunnen ze dan evt. een echo maken en kijken of er iets is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee joh, niet meteen zulke gekke dingen denken. Nu je huisarts op vakantie is heb je mooi de kans om bij haar vervanger langs te gaan. Zie het eerst nog even aan, want je slikt het pas een week. Misschien werkt het medicijn toch nog wel. Als het over een week nog niet over is, ga dan naar de vervangende huisarts en leg uit wat je net hierboven hebt uitgelegd. Het kan van alles zijn wat niet ernstig is, maar wel even behandeld moet worden. Sterkte en beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kanker niet ik denk een buik griep,
Het kan ook zijn dat je rauw/verkeerd vlees gegeten hebt,
Als ik een tip mag geven: veel poepen helpt bij moj altijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En trauwens veel water drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vast, buikgriep van 2 maanden...
Kanker voel je meestal pas in een zeer laat stadium, dus daarvoor zou ik me nog geen zorgen gaan maken. (het kan natuurlijk altijd, maar de kans is klein)

Als je pijn hebt is dat niet goed, dus ik zou er niet nog 3 weken mee blijven zitten: een afspraak met zijn vervanger maken dus.

Heeft de huisarts gezegd hoe snel het medicijn moest gaan werken?
Heeft ie gezegd wat hij dacht wat het is, en daarom dus een bepaald medicijn geeft.

Heb je de pijn echt in je maag of in je darmen. (vaak wordt alle pijn in de buik maagpijn genoemd)
Heb je de pijn altijd, of af en toe.
Heb je ook andere klachten als bijvoorbeeld gasvorming of dunne ontlasting.
En als af en toe, heb je het erger als je bepaalde dingen eet. (bijvoorbeeld bij veel melk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook al maanden buikpijn, ik weet er alles van.
Het kan van alles zijn, dat weet ik wel.
Je bent bij een huisarts geweest, dus er is naar gekeken. Als ze dacht dat je kanker had, had ze je niet met een potje pillen naar huis gestuurd. Ga er maar vanuit dat dat het niet is.

Ga in ieder geval naar een huisarts of de weekenddokter als je koorts krijgt of bloed in je poep. Je poep is dan een andere kleur, rood of zwart. Bedenk wel eerst of je niet rode kool hebt gegeten ofzo, dan kan het ook een andere kleur hebben.

Waarom zou je nog 3 weken pijn hebben als de dokter op vakantie gaat? Misschien gaan die medicijnen wel werken, dat weet je toch niet? Vraag anders de apotheek wanneer die pillen zouden moeten gaan werken.

Verder kan je alvast opschieten door te kijken wat de pijn erger maakt. Heb je meer pijn als je vette dingen eet als patat, pizza of shoarma, bijvoorbeeld. Of andere dingen? Misschien reageer je ergens wel slecht op, dat zou kunnen. Ook al kon je het eerst wel eten...

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel moeilijk om deze vraag te beantwoorden omdat je niet vertelt om wat voor pijn het gaat. Een zeurende pijn met continue hongergevoel, ook al heb je net gegeten, kan duiden op een geïrriteerd of ontstoken maagslijmvlies al dan niet gepaard gaande met een maagzweer. Oorzaken hiervoor kunnen zijn: stress, te veel productie van maagzuur, middenrif breukje, te veel gebruik van pijnstillers zoals; aspirine, ibuprofen, diclofenac, e.d. of bepaald voedsel.
Maagzuur remmende medicijnen zoals omeprazol maar ook gaviscon kunnen goed helpen.
Komt de pijn aanvalsgewijs dan kan het misschien duiden op galstenen.
Voedingsmiddelen, die voor meer maagirritatie kunnen zorgen, beperken zoals vet,suiker, specerijen, citrusfruit, zure produkten, zoute drop, pepermunt e.d.
Ik zou niet gelijk aan iets ernstigs denken maar ik zou je willen adviseren om terug te gaan naar de huisarts en als hij/zij er geen raad mee weet dan een doorverwijzing naar een mdl-internist vragen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Maak je niet druk! Is beter voor je maag.
Komt vast wel goed hoor!