Hoe kun je verstopping door melk voorkomen?

En waardoor treed de verstopping op. En ben op zoek naar een goede vervangers.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (2)

Als jij verstopping krijgt door melk, heb je mogelijk een soort lactose intolerantie. Heb je naast de verstopping ook andere klachten als buikpijn of gasvorming?
En weet je zeker dat het door melkproducten komt?

Je kunt even kijken of je wel voldoende vezels op een dag binnenkrijgt, om uit te sluiten dat het daardoor komt.
Verder zijn er wel vervangers voor melk, zoals sojamelk, rijstmelk, kokosmelk etc. Ligt er aan waar je het voor wilt gebruiken wat je als vervanger kunt gebruiken.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik weet honderd procent zeker dat het door de melk komt. Heb er al vanaf mijn geboorte last van. Ik wil het gaan gebruiken om brinta te gaan eten. En om gewoon te drinken. Sojamelk word ik misselijk van. Kokesmelk, zou dat lekker zijn in de Brinta? Valt in ieder geval te proberen. Ik heb door de verstopping een vol gevoel met als gevolg buikpijn.
Ritsuka
10 jaar geleden
kokosmelk is wel erg vet hoor, dat is meer voor koken.
Ik zou eerder iets van rijstmelk of amandelmelk gebruiken, dat is best lekker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga ik proberen. Dank je wel! :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je het ook van yoghurt?
Wanneer je een latose intolerantie hebt, maak je minder of geen lactase aan in je darm. Dit heet: lactasedeficiëntie. Daardoor kunnen de darmen anders op melk reageren. Meestal ontstaat diarree. Maar verstopping komt ook voor.
Er bestaat lactase in tabletvorm. Wanneer je die neemt voordat je melkproducten eet of drinkt zijn je darmen in staat om de lactose goed op te nemen.
Als dit niet werkt kun je een diëtist vragen om advies. Melk en aanverwante zaken komen in allerlei vormen voor in ons voedsel. Bijv.: melkeiwit, melkvet, melksuiker e.d.
Er zijn een heleboel vervangers waarvan melk wordt gemaakt. Van soja wordt o.a. melk, vla en yoghurt gemaakt. Maar er bestaat ook havermelk, amandelmelk e.d.