Is het een goed idee om Effortil te nemen bij een lage bloeddruk?

Is het een goed idee om Effortil te nemen bij een lage bloeddruk?Of kan ik beter "gewoon" extra zout innemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens met Jaap1970, nooit zomaar zelf gaan klooien.

Antwoorden (3)

Ik ken Effortil niet, maar zeker geen gewoon zout nemen, dat is weer voor andere dingen slecht,
Maar zoals de meeste van de vragen in deze rubriek, wat zegt de huisarts, misschien heb je andere medicijnen die door de effortil beinvloed worden
12 jaar geleden
Heb ervaring met het nemen van effortil,en het doet wat het moet doen nl.de bloeddruk verhogen.Nog geen schadelijke bijwerkingen bij ondervonden en je krijgt er zeker geen te hoge bloeddruk van,enkel een normale.
fremar
12 jaar geleden
Ik heb jaren effortil gebruikt. Kreeg het voorgeschreven via de huisarts. Ik weet dat je het gewoon ook zonder recept kan kopen maar zou dat zeker niet doen. Het is een medicijn dat je niet zomaar moet gaan slikken ook al is het vrij verkrijgbaar via internet.
Lage bloedruk is veel gezonder dan een te hoge bloedruk. Alleen als je last hebt van erge duizeligheid of erger flauwvallen moet je een medicijn nemen. Beter is gewoon een lekker dropje of een haring nemen. Snufje zout over je eten, lekker bakje chips. Probeer dat eens een tijdje en laat je bloeddruk tussentijds meten.