hoe hoge bloeddruk snel verminderen?

Ik heb iets te veel energie drankjes op ik heb nu hoofdpijn hoe kan ik mijn hoge bloeddruk snel verminderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.8K
Kimath
12 jaar geleden
succes met slapen straks..
hopelijk heb je hier van geleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu weet je wat je moet doen, om je bloeddruk laag te houden....niet meer zoveel energiedrankjes drinken. En laat het aub een les voor je zijn. Ik sluit me aan bij Kimath.

Antwoorden (9)

Nou eigenlijk niet. Want dat is het nut van zo een drankje het is trouns erg slecht voor je omdat je een overdoses energie krijgt. Maar als ik jou was zou ik naar een rustig nummer gaan luistern of film kijken om tot rust te komen. Dat wil nog wel is helpen. En een vriend van me heeft hier ook last van en geloof het of niet van de huisarts moest hij bananen eten :p try it
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga iets rustigs doen. Op dit moment is in bed liggen het meest handige. Voor die tijd kan je kruidenthee pakken. En een paracetamol tegen de hoofdpijn. Maar zorg ten eerste dat je lichaam tot rust komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je er bij dat je hoge bloeddruk hebt? Ik zie het verband niet met die energiedrankjes, en ook niet met de hoofdpijn. Als je hoofdpijn hebt van de bloeddruk, word je direct opgenomen, dan is het ernstig.
Als jij teveel bullit of zo op hebt, zou ik water drinken om het te verdunnen en kwijt te raken en me een tijdje wat rustig houden.
Als je de bloeddruk echt niet vertrouwt, zoek dan iemand op met een meter. Veel mensen hebben zo'n ding in de kast liggen. Dat geeft een indicatie.
Als de hoofdpijn ondraaglijk is: twee paracetamol. ZONDER cafeine!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In paracetamol zit coffeine niet cafeïne, vergis je niet, dat is niet hetzelfde, hoewel beide een opwekkende werking hebben.
In energy drank zit dus cafeïne en in Paracetamol coffeine , even voor de duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op internet gezocht: het is wel hetzelfde.
"coffeïne of cafeïne, een alkaloïde, voorkomend in koffie, thee (dan theïne genoemd), maté en kola. Het stimuleert het hart, bevordert de bloedsomloop en vermindert zo o.a. vermoeidheid; het verdrijft de slaapbehoefte. In grotere hoeveelheden is het giftig."
Daar is zelfs een vraag over gesteld op deze site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel raar.Ik had het ook opgezocht.( een tijdje geleden al omdat ik het zelf wilde weten)en daar stond dus wat ik bij mijn reactie schreef.Nou,dan weet ik het ook niet!Misschien had je dan toch gelijk.^_^!
De bloeddruk kan verlaagd worden door de zoutinname te verlagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb jij last van snelle en/of onritmische hartkloppingen door de overdosis cafeïne die je nu binnen hebt gekregen. Het duurt zes uur voordat het cafeïneniveau in je lichaam weer daalt. Ook je bloedsuikerspiegel zal door alle suiker die er in zit zijn ontregeld, en dat is de oorzaak van de hoofdpijn. Je kunt het beste flink water drinken om het te verdunnen. Neem rust, ook al kan je waarschijnlijk voorlopig niet slapen.

Een overdosis energiedrank resulteerde in het verleden al in leverbeschadigingen, nierfalen, psychoses en een hartaanval. Alleen in de VS worden jaarlijks al 5448
mensen met een overdosis cafeïne behandeld (deze gevallen hangen niet allemaal samen met energiedranken). Ongeveer de helft van de slachtoffers is jonger dan negentien jaar.
Amadea
12 jaar geleden
Water drinken, gewoon een paar glazen meer dan je normaal gesproken doet. Dat helpt sowieso meestal al tegen hoofdpijn omdat water koelt en stoffen die hoofdpijn veroorzaken verdunt. Bij een overdosis energy drink helpt water om de troep uit je circulatie te krijgen want met meer dan een blikje ben je jezelf in feite aan het vergiftigen met cafeïne, suiker, taurine, zuren en nog wat andere chemicaliën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yoga of mediteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In tegen stelling tot andere adviezen ,blijf in beweging ,rustig wandelen ! Boodschappen doen je huis opruimen enz .niet intensief sporten ,.waarom ?je energie moet op gebruikt worden .geen zoete ,drankjes ,chips of chocola ,eet wat gezond's ,of iets vets ,ja vet eten eten verteren kost je lichaam energie ,nu mag je .maar pas op geen zouten ,die zitten wel vaak in fastfood .dus drinken water ,geen koffie ,thee ,fris drank ,blijf bewegen ! Richt je energie op iets positiefs .door lichte inspanning ontstaat ontspanning .succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel een oorzakelijk verband met het drinken van energiedrankjes onduidelijk is, raadt het Duitse Rijksinstituut voor Risicobepaling mensen met hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten voorzichtigheid aan bij het drinken van energiedrankjes totdat er grotere studies naar dit mogelijke verband zijn uitgevoerd.

Dus het zou eventueel kunnen dat je bloeddruk verhoogd is, alhoewel je dat normaal gezien niet voelt. De hoofdpijn zal eerder komen door een vochttekort. Hopelijk heb je er ook geen alcohol bij gedronken. Want er wordt gezegd dat de combinatie van energiedrank met alcohol gevaarlijk is, omdat de cafeïne en de alcohol samen zorgen voor heel sterke uitdrogingsverschijnselen.

Het drinken van veel water is de enige oplossing.
Om de bloedruk te laten zakken:
*even geen zout eten (chips, kaas enz.)
* eet pure chocolade. Dit zorgt voor bloeddrukverlaging door de flavonoïde (een antioxidant) die erin zit.
*knoflookpoeder en vitamine C resulteert ook in een daling van de bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Energiedrankjes kunnen leiden tot een hoge bloeddruk. Dit komt doordat er veel natrium (zout) aan toegevoegd wordt, zodat je lichaam de glucose snel kan opnemen, waardoor je snel energie krijgt. Dit zout leidt weer tot een
hoge bloeddruk.