Wat te doen tegen waterwratjes?

Ik heb al ongeveer 1 jaar last van waterwratjes het zat aan mijn nek/keel en onder mijn oksel. Ik heb er een product op gedaan (weet niet meer hoe het heet maar als ik het erop deed, was het nogal pijnlijk). Heeft iemand trucjes,... om dit weg te halen die niet pijnlijk zijn (en dat ze vlug weg gaan)???

Toegevoegd na 1 minuut:
Met het product zijn de waterwratjes van op mijn nek/keel weggegaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je zeker dat het waterwratjes zijn? Op de plaatsen die je beschrijft komen vaak fibroompjes voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het waterwratjes zijn zou ik er mee naar de dokter gaan. Die stipt ze aan en dan gaan ze weg. Ik ben nu 12 en heb dat ook laten doen en dan waren ze heel snel weg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over waterwratjes gaan hele verschillende geluiden. Vooral dat je niet mag krabben. Bij mijn dochter gingen ze pas weg nadat ze dat WEL gedaan had.

Antwoorden (2)

Thuja tinctuur van dr Vogel helpt dit sneller te laten verdwijnen (lees de gebruiksaanwijzing voordat je het gebruikt). Waterwratjes zijn een virus, dat verdwijnt vanzelf, maar dit kan maanden tot jaren duren. Ook schijnt zinkzalf of Sudocreme hiertegen te helpen. Ook kun je naar je huisarts gaan en vragen of deze ze aan wil stippen, wat overigens niet iedere huisarts doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de meeste gevallen gaan waterwratten vanzelf weg, dus is het bestrijden niet nodig. Ondervind je er toch teveel last van, zijn er meerdere zaken die je kan doen, maar die verhogen de kans op littekens achteraf. Een arts zal er weinig aan doen omdat hij weet dat het vrijwel altijd vanzelf overgaat. Als hij iets onderneemt, dan is dat invriezen (niet zelf doen, want een arts heeft daar eigen apparatuur voor die veel betrouwbaarder is dan zelf iets ineen te flansen), uitdrogen, en nog een paar zaken.
Vraag aan uw huisarts of hij het behandeld omdat het u hindert, of vraag of hij die zalf nog eens voorschrijft. Het heeft geholpen zeg je, dus zal het nu wel weer helpen. Indien je niet tegen de pijn kan (wat invriezen trouwens ook doet) dan kan je beter wachten tot het vanzelf overgaat.