Ik heb mijn aan mijn voet, hoe kan dat?

Ik heb zo rond mijn hak pijn aan mijn voet.
Het is een andere pijn, het is niet de pijn die je bijvoorbeeld krijgt, als je valt (bloedende knieën, schaafwonden, etc.).

Ik voel het rare gevoel als ik mijn voorvoet van de grond haal, maar nog met de hak de grond raak. Ik voelde het gisteravond al, het is niet echt pijn maar gewoon echt een vervelend gevoel. Je kunt er wel gewoon meelopen en zo, maar ik was gisteren aan het trainen (voetballen) en als je dan schiet, dan voel je dat ook weer zo. Echt een vreemd gevoel.

Het is niet alsof er iets gebroken is (denk ik), maar het lijkt mij meer iets van vocht of zo. Maar ik weet het niet zeker.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik heb, hoe het komt en hoe ik er wat aan kan doen? Of is er iemand met dezelfde ervaring, zo ja, wat deed jij toen?

Toegevoegd na 1 minuut:
"Ik heb mijn aan mijn voet, hoe kan dat?"
Moet natuurlijk "Ik heb pijn aan mijn voet, hoe kan dat?" zijn..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
Overbelasting door verkeerde schoensel?Eventueel help een steunzool.
Cryofiel
10 jaar geleden
Het kan overbelasting zijn. Kijk of het minder wordt als je een tijd (minimaal twee weken) je voet niet of nauwelijks belast. Het kan een hielspoor zijn. Helaas geeft http://nl.wikipedia.org/wiki/Hielspoor slechts weinig informatie. Als je Engels goed genoeg is, kun je op http://en.wikipedia.org/wiki/Plantar_fasciitis kijken of je de klachten van een hielspoor herkent.
Cryofiel
10 jaar geleden
Oeps, ik vind nu toch een goede nederlandstalige beschrijving:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Plantaire_fasciitis
catamiki
10 jaar geleden
ik heb al 2 jaar pijn in mijn hiel. Dit ten gevolge van een hielspoor. Een hielspoor is eigenlijk een verharding van de aanhechting van de pees aan onderkant voet. Je loopt elke dag op deze verharding en wanneer die gaat ontsteken , door bv overbelasting, kan dit redelijk tot vrij veel pijn bezorgen. Maar om te beoordelen of dit idd over een hielspoor gaat, zou je toch best eens naar de dokter gaan. Die stuurt je dan naar foto of indien het al wat erger is, kan hij dit ook voelen. Met de juiste medikatie ben je er dan na een paar dagen weer bovenop. (tot de volgende ontsteking dus)

Antwoorden (1)

Het zou een beginnend hielspoor kunnen zijn. Even langs de dokter lijkt me het beste met klachten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb gisteren niet echt gevoeld of zo, vandaag heb ik er wel aan gevoeld en als ik druk aan de binnenkant van de voet op de enkel (of iets daaronder, maar er zit een klein botje/bultje daar, dus misschien is het wel de enkel, ik ben niet zo slim XD), doet het erg veel pijn.