Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Spierpijn aan tussenribspieren is dat mogelijk?

Gister (na een tijdje) flink getraind (met voetbal). Heb op dit moment erg last van spierpijn in mijn benen, maar heb ook pijn bij mijn ribben. Ik heb wat opgezocht op internet en las wat over tussenribspieren. Maar niks over spierpijn. Kan het zijn dat ik spierpijn heb in mijn tussenribspieren (net zoals in mijn benen)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan. Elke vorm van beweging of belasting kan spierpijn veroorzaken, vooral als je de belasting niet gewend bent of als het intensiever is dan anders. Het is niet ongebruikelijk dat je na een avond intensief sporten de volgende ochtend ineens spierpijn hebt in spieren waarvan je het bestaan niet eens wist. Ook veelvuldig hoesten kan deze pijn veroorzaken in je tussenribspieren, ga maar na dat flink trainen dat dan ook kan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Dat is behoorlijk lastig. maar ja dat kan. Tussen je ribben zitten namelijk heel veel spiertjes en zenuwbanen. Komende tijd wat rustig aan doen. Misschien is het zinvol voor in de toekomst wat rek en strek oefeningen te doen alvorens je met je sport begint.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding