Kan he zijn dat je bloed te warm is?

Symptomen waardoor ik deze vraag stel. Vaak erg snel transpireren, vaak oncomfortabel warm hebben. Uitslag op mijn rug en soms ook gezicht.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
fremar
10 jaar geleden
Dit kan hormonaal zijn.

Antwoorden (2)

Als je bloed te warm zou zijn, zou jouw eigen lichaamstemperatuur ook te hoog zijn, aangezien jouw bloed overal doorheen stroomt. En daarvoor hebben ze een thermometer uitgevonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dit kan niet. Je gaat transpireren en krijgt t warm doordat je bloedvaten naar huid en zweetklieren open gaan staan. Vaak komt dit door lichamelijke of geestelijke inspanning, dat laatste kan veroorzaakt worden door stress die je niet onder controle hebt. Het idee dat je t niet onder controle hebt maakt t erger.
N enkele keer is er sprake van een te snel werkende schildklier.
Daarnaast is de mate van zweten per persoon verschillend. Sommige zweten al als ze 1 trap oplopen en anderen kunnen in de hitte n uur gaan dansen zonder dat er zweet te zien is. Beide mensen zijn verder gezond.