Hoe loop je een blaasontsteking op en hoe kun je een beginnende blaasontsteking behandelen? liefst op een zo natuurlijk mogelijke manier

Toegevoegd na 2 uur:
kun je ook moe zijn van een blaasontsteking? meer behoefte aan slaap?

Toegevoegd na 1 dag:
Nja, ik kom bij velen van jullie dezelfde antwoorden tegen. Ben cranberrysap gaan drinken, ook citroensap met water, karnemelk, vitamine C. Het draait in feite om de zuurtegraad in je lichaam inderdaad. Er zit goeds in al jullie antwoorden en kan niet echt een beste aanwijzen dus als het aan mij ligt,: voor jullie allemaal 10 punten :) Al is het alleen omdat het koninginnedag is ;-)

Toegevoegd na 1 dag:
Vergat nog te zeggen dat hiermee al binnen een paar uur resultaat was bereikt. Het is nog niet over, maar ben aan de beterende hand zonder ingewikkeld gedoe en hoge kosten. Nature works ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door eenoverdosis vitamine C. neem bijvvorbeeld een 1000 mg bruistablet. het teveel aan vitamine C plas je uit waardoor je urine zuurder wordt. Dit heeft een remmende werking op de bacterien die de onsteking veroorzaken. Zorg ok dat de veel drinkt, en goed uitplassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klopt inderdaad en heeft hetzelfde effect als Cranberrysap die ook vol vitamine c zit en zorgt dat de urine zuurder wordt.

Antwoorden (10)

Als je een beginnende blaas ontsteking hebt kun je het waarschijnlijk nog oplossen door het drinken van Cranberrysap. Drink een liter per dag hiervan en je hebt grote kans dat je het zonder medicatie af kunt.
Ik ben pas geopereerd aan nierstenen waarbij ze ook iets verwijderd hebben uit mijn blaas en heb enorm veel baat bij Cranberrysap dus ik spreek uit ervaring.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een blaasontsteking word veroorzaakt door een bacterie, door seks, een operatie of van achter naar voor afvegen na plassen kun je blaasontsteking krijgen. Een antibioticakuur is de beste oplossing. Het schijnt dat cranberry sap ook werkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak krijg je een blaasontsteking door bacteriën, wat je kan doen is heeeeeeel veel drinken, dan spoelt het goed door en spoel je op die manier de bacteriën weg. Er wordt ook gezegd dat je een grote dosis vitamine C moet nemen, en/of cranberrysap drinken.

Of toch even naar de huisarts voor een kuurtje........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel oppassen als je grote hoeveelheden vit C inneemt, als je niet adequaat veel drinkt, kunnen vit C kristallen neerslaan met als gevolg blaasstenen.
door eenoverdosis vitamine C. neem bijvvorbeeld een 1000 mg bruistablet. het teveel aan vitamine C plas je uit waardoor je urine zuurder wordt. Dit heeft een remmende werking op de bacterien die de onsteking veroorzaken. Zorg ok dat de veel drinkt, en goed uitplassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meest voorkomende oorzaak van een blaasontsteking is een infectie met een bacterie die vanuit de urinebuis de blaas infecteert. De bacterie Escherichia coli, die normaal in de darmen aanwezig is, kan vanuit de anus via de urinebuis de blaas binnendringen. De E. coli bacterie hecht zich aan de blaaswand en veroorzaakt een ontsteking. Dit komt vaker voor bij vrouwen dan bij mannen, omdat de vrouwelijke urinebuis vlak bij de anus ligt. Ook hebben vrouwen een kortere urinebuis dan mannen. Bacteriën hoeven een minder lange weg af te leggen en daardoor bereiken ze bij vrouwen gemakkelijker de blaas. Een blaasontsteking is niet besmettelijk. Ook kan een verkeerde afveegtechniek na ontlasting (van achter naar voren i.p.v. van voren naar achteren) bij vrouwen een verplaatsing van de bacteriën stimuleren.

Andere oorzaken van blaasontsteking:

irritatie door blaasstenen of chemische stoffen
slechte hygiëne
onvoldoende drinken
irriterende stoffen in de voeding
zwangerschap
menopauze
geslachtsgemeenschap
het plaatsen van een spiraaltje
Als je diabetes hebt heb je een grotere kans op blaasontsteking.

Ook bepaalde geneesmiddelen (zoals methenaminemandelaat en cyclofosfamide) kunnen een oorzaak zijn. Wanneer je je blaas niet goed leeg plast is het risico op blaasontsteking groter. Bijvoorbeeld wanneer je als man een vergrote prostaat hebt of wanneer je een vrouw bent met een blaasverzakking. Er blijft dan telkens een beetje urine in je blaas achter. Hierin kunnen bacteriën zich gemakkelijk vermenigvuldigen.

Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen, dus zorg ervoor dat je veel drinkt.
Cranberry's of het sap daarvan helpen een blaasontsteking voorkomen en kunnen een beginnende ontsteking helpen genezen.
Bij de drogist zijn ook pilletjes te koop ter voorkoming van blaasontsteking, vaak zijn deze ook op basis van Cranberry.

Pas op dat je niet te lang met een blaasontsteking blijft doorlopen, want dan kan je nierbekkenonsteking van krijgen (daar zit ik nu mee thuis). En geloof me dat doet pijn, dus ga tijdig naar de dokter, dan krijg je een antibioticakuur.
Ze kunnen heel makkelijk zien of je een blaasontsteking hebt door je urine te testen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk bij een bedrijf waar voedingssupplementen worden verkocht. Hier adviseren wij de mensen inderdaad op cranberry sap of tabletten in te nemen.

De werking van Cranberry:

Dit zorgt ervoor dat de bacterieen die zich in de blaas bevinden zich niet kunnen hechten aan de blaaswand. Zo zal er bij iedere urine beurt de blaas worden schoongemaakt. Dit verhoogd de weerstand in de blaas en zorgt voor een goede blaasfunctie.

Dit werkt voornamelijk preventief, maar kan ook worden gebruikt bij een beginnende blaasinfectie. Hoewel je dan al te laat bent IMO.

Succes, wellicht heb je er wat aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een blaasontsteking is bij vrouwen vaak lastig te voorkomen. In het algemeen wordt geadviseerd bij het optreden van recidiverende blaasontstekingen veel te drinken, en goed uit te plassen (met name na geslachtsgemeenschap).

Bij veel vrouwen gaat aan de meeste blaasontstekingen geslachtsgemeenschap vooraf. Bij de seks worden ook bacteriën door de plasbuis in de blaas gemasseerd.

Belangrijk is ook om na de ontlasting nooit van achter naar voren af te vegen. Hierdoor komen bacteriën naar voren waardoor ook een blaasontsteking kan ontstaan.

Niettemin zijn er naast vrouwen die nooit, of slechts eenmaal in hun leven een blaasontsteking doormaken ook vrouwen die er haast maandelijks één hebben.

Cranberrysap verkleint de kans op blaasontsteking met ongeveer de helft. Dit komt door proanthocyanidine die er in zit. Deze stof zorgt ervoor dat de E. coli zich minder goed in de slijmvliezen in de plasbuis kan hechten, waardoor de bacterie door de urinestroom naar buiten wordt gespoeld.

D-Mannose is een ander middel dat kan worden gebruikt bij blaasontsteking. Deze suiker zou de hechting van de bacterie aan het slijmvlies verminderen en daarin effectiever zijn dan cranberry....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blaasontsteking kan op verschillende manieren ontstaan.
Bacteriële blaas infecties kunnen optreden bij vrouwen als gevolg van geslachtsgemeenschap.
Maar ook seksueel inactieve meisjes en vrouwen zijn vatbaar voor infecties aan de urinewegen, omdat het vrouwelijke genitale gebied vaak de bacteriën die kunnen leiden tot cystitis huisvest.

De meeste gevallen van cystitis worden veroorzaakt door de bacterie Escherichia coli (E. coli), een soort van bacteriën die zeer vaak wordt aangetroffen in het genitale gebied.

Soms kan men een beginnende blaasontsteking nog behandelen met Berkenbladthee of Kamillethee, veel water of karnemelk drinken. Het beste zorg je ervoor dat de zuurgraad op peil blijft in de blaas, zodat deze minder gevoelig is voor infectie. Dit kan je bereiken door vit.C te nemen of Cranberrysap te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cranberry's of Cranberrysap. Het liefst dus ook van biologische teelt.
Werkt echt heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem bij blaasontsteking altijd cranberry pilletjes (van die vitaminedingen) en ik drink 2 liter water waar ik citroensap in doe. Of speciale thee voor nier- en blaasfunctie.. Dat helpt vaak wel! In ieder geval niets zoets, want suiker voedt de bacteriën juist. En als dat niet helpt ga ik naar de dokter voor antibiotica..