Weet er iemand wat te doen bij peesonsteking pols ?

Beste,
11 maanden geleden met pijn in en net boven de pols/onderarm naar de specialist vertrokken.
Echografie en foto's laten vocht zien rond de pezen.
Oordeel is ontstoken pezen.

Dan volgt er een reeks aan behandelingen :
-kinesist
-shockwave therapie
-ontstekingsremmers (medicatie en zalven)
-3 cortisonen spuiten
-4 weken gips verband
-bracers voorgeschreven
-massage therapie
Dan uiteindelijk besloten om een operatie te ondergaan.

Nu ben ik bijna een maand na de operatie terug naar de specialist gegaan,
Omdat ik veel pijn heb.
Echo laten nemen met als oordeel veel vocht rond de pezen (ontstoken)
Uitzonderlijk heeft hij mij ëen 4de cortisonen spuit gegeven, wat ze normaal niet doen want met 3 spuiten stoppen ze.

Als het over 2 weken niet beter zou zijn zou mijn arm/pols terug in het gips verband moeten.

Dit heeft zware gevolgen in mijn leven dus ik zie het allemaal niet meer zitten op het moment.
Als er iemand met informatie is, tips, hulp, eigen ervaringen, verhalen van, ...
Aub help mij.

Alvest bedankt!
Peter.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Erna55
8 jaar geleden
Toch maar het advies van de specialist volgen.
Advies van "zomaar iemand" kan schadelijk zijn.

Antwoorden (1)

Hallo Peter, zelf heb ik ook een jaar met polsklachten gelopen, na een blessure. Ook injecties gehad, uiteindelijk naar het hand/polscentrum in Den Haag gestuurd waar ik lullige oefeningetjes opkreeg die volgens mij niet hielpen. Ik had eerder het idee dat ik mijn arm moest ontzien, maar omdat het mijn rechterpols was, was dat natuurlijk wel moeilijk. Uiteindelijk ben ik 's nachts (omdat ik in bed mijn hand dubbelklap) met een harde polsbrace gaan slapen (bij het hand/polscentrum aangemeten). Overdag droeg ik die tijdens bezigheden waarbij mijn pols belast werd (zoals typen/muisgebruik).

Verder heb ik mijn arm zoveel mogelijk ontzien, en toen kwam ik snel van de klachten af. Ik moet wel voorzichtig blijven met die arm, als ik veel typ of andere repeterende handelingen uitvoer ga ik weer die pols/arm voelen, dus het blijft uitkijken voor mij.

Samenvattend: bij mij heeft de combinatie van rust/ontzien en het dragen van een brace (af en toe, niet constant!) geholpen.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor het antwoord mrst. Mag ik vragen wat voor job jij doet?
Ik doe/deed een zware job waar ik veel moest heffen en vrees dat dat niet meer mogelijk gaat zijn.
Computer werk doet ook pijn na 2 minuten dus ik heb geen idee wat voor job mogelijk is voor mensen met dit probleem. Nu ben ik ook met brace aan het slapen en overdag een paar uur, en ijs/koude 2x per dag. Mvg,
Peter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tja, die zware job lijkt me niet ideaal meer met jouw klachten.... en inderdaad, het 'lichtere' bureauwerk geeft ook problemen, hoewel er wel allerlei aanpassingen mogelijk zijn op het gebied van polsondersteuning, ergonomische toetsenborden.... het lijkt me in ieder geval beter dan zwaar tillen en sjouwen.
Heb je contact met je bedrijfsarts? Wat zegt die ervan? Ik heb veel administratief werk gedaan, dus met muis en toetsenbord werken, maar thuis typ ik ook veel op de computer (en doe spelletjes). Verder heb ik altijd veel te veel kracht gezet bij alles wat ik deed (aard van het beestje....) dus ook bij strijken, klussen, tuinieren, enz. enz.
Die blessure kreeg ik nadat ik in een vlaag van verstandsverbijstering opeens al mijn gangmuren vlekvrij wilde hebben en bleef schrobben, lang nadat mijn arm was gaan protesteren... eigen schuld dikke bult... het geeft mij nu een goed excuus om geen truus de mier meer te willen zijn... Zo zie je dat alles ook een voordeel heeft ;)