Is iets tegen het gevoel dat je moet plassen in de drogist(/apotheek) verkrijgbaar?

Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik moet plassen en als ik dan naar de wc ga, komt er niks of weinig uit. Ik zit waarschijnlijk tegen een blaasontsteking aan, maar de dokter wil me niet helpen omdat het nog geen echte blaasontsteking is, weet iemand of er iets tegen is dat je de hele tijd moet plassen, bij de drogist of apotheek, zonder recept?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Tegen dat gevoel 'te moeten plassen' is niks te koop. Waarschijnlijk zit je wel met een beginnende blaasontsteking. Wat daartegen helpt zijn Cranberry tabletten die bij iedere drogist in het 'vitamine-assortiment' zit en Cranberry sap drinken. Het verzuurt je urine, waardoor bacteriën minder kans krijgen om te groeien en er zitten stoffen in die de blaasfunctie ondersteunen. Ook vitamine C verzuurt de urine.
Met een beetje geluk ontwikkelt zich er dan geen echte blaasontsteking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tena lady...nee zonder dollen zoiets wordt niet zonder recept verkocht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cranberry sap wordt al genoemd. Als aanvullende tip wil ik meegeven om veel te drinken ( gewoon water ) .
Je zal misschien denken, nee dan moet ik nog meer plassen. Maar het spoelt je blaas wel, en dat is belangrijk nu. Bovendien maakt het de urine minder geconcentreerd en ook dat is nu prettig voor de blaas.

Ik weet niet hoe lang je de klachten al hebt trouwens, maar als dit nog 2 dagen blijft aanhouden ga gerust terug na de huisarts om je urine nog eens te laten checken of er niet inmiddels toch een blaasontsteking is ontwikkeld. Dan is antibiotica wel belangrijk, voordat het verergert.
En anders eens laten kijken of het wat anders is. ( bijv. een soa. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een antibiotica is inderdaad niet meteen nodig bij de eerste klachten van een blaasontsteking.Het kan volstaan door goed te gaan drinken (cranberrysap of jus d'oragne) evt een paracetamol voor de pijn klachten.Dan kan het heel goed zijn dat je verder door zetten voorkomt.
Gaan je klachten echter toenemen en kreeg je pijn in je zij of koorts dan moet je wel terug naar je Huisarts,waarschijnlijk moet je lichaam dan wel geholpen worden met een antibioticakuurtje.