hoelang duurt het voordat een ontsteking weg gaat met antibiotica?

ik heb afgelopen donderdag antibiotica gehad voor een ontsteking aan me darm.
nu is het maandag en ik voel me nog steeds niet geweldig en heb hier en daar nog krampen. (wel minder dan eerst).
hoelang duurt het voordat een ontsteking uit je lichaam is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
55.1K

Het beste antwoord

Logisch gezien vijf tot acht dagen voor zo een kuur behalve als een virus resistent is tegen de antibiotica dan moet men een sterker preparaat nemen of de antibiotica langer nemen .Dus nadat je de pillen volledig hebt genomen gedurende vijf tot acht of eventueel tien dagen indien het een ernstige en hardnekkige ontsteking is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat je darmen betreft en een darmontsteking is het vooral belangrijk om ook je voeding aan te passen zodat je makkelijker kan genezen en dit is inderdaad niet opgelost in enkele dagen yoghurt eten en vlees vermijden en ook bepaalde groenten zoals kool en spruiten vermijden en proberen je darmen zo weinig mogelijk te belasten door bepaalde gerechten te vermijden een streng dieet behoort tot je verzorging en de pijn is inderdaad nog niet direct verdwenen rust en dieet is ook belangrijk beterschap !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een kuur heeft altijd even de tijd nodig om te gaan
werken.
Na 2-4 dagen moet je er al iets van merken.
Aangezien dat jij je al wel iets beter voelt,kan je al wel zeggen dat de kuur al zijn werk doet.
Een ab kuur moet je altijd af maken hoor,want als je er eerder mee stopt doet het zijn werk niet en kunnen de klachten terug komen.
De kuur werkt ook nog wel even een paar dagen door als de pillen op zijn.

Ik hoop dat je je de aankomende dagen weer iets beter gaat voelen.
En mocht je toch denken dat de kuur op een of andere reden niet zijn werking doet,neem dan contact op met je huisarts.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet in iedergeval je kuur altijd afmaken.Met een paar dagen is dit nog niet merkbaar hoor.Als je kuur is afgelopen dan kan je pas kijken of het heeft geholpen.
Als er een paar dagen na je kuur nog geen verbetering is, dan moet je terug naar de dokter.
Dus nog maar even geduld.
12 jaar geleden
Meestal moet je naar een paar dagen verbetering merken maar soms komt het ook voor dat je pas verbetering merkt als je de hele kuur hebt afgemaakt.Toch doet de antibiotica wel iets want je hebt minder krampen.Wat je zou kunnen doen is nog een paar dagen afwachten en als je dan nog geen verbetering merkt contact met je huisarts opnemen misschien kan hij of zij jou overtuigen.Succes!