Wat te doen bij slijtage aan de hand?

Waarschijnlijk heb ik slijtage aan mijn hand en onderarm.
Hij is dik en ik heb moeite en pijn bij het bewegen.
Wat kan ik verwachten als behandeling?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga eerst even langs de huisarts voor een juiste diagnose.
Een verdikking rond gewrichten kan duiden op een ontsteking, veroorzaakt door bijvoorbeeld artrose.

Ontstekingsremmers zoals viridiflavus noemt kunnen heel veel verlichting geven. Wordt het minder als je Ibuprofen gebruikt?

Ik heb zelf heel veel baat bij het iedere dag gebruik van tabletten met Glucosamine en Chondroitus, aanbevolen door mijn orthopeed. Geen medicijn, maar een supplement, echt een aanrader.
Het duurt even voor het werkt, probeer het zeker een maand uit, niet een paar dagen.
Verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vermoedelijk gaat het hier om artrose, dat is het dunner worden van het kraakbeen tussen 2 botten in. Je kunt beginnen met je huisarts te raadplegen als dat nodig is. Maar een pijnstiller (beginnen met paracetamol) is vaak ook voldoende. Beweeg je hand en arm, maar overbelast het niet. Desnoods wordt er oefentherapie aangeraden.