Bij anorexia eet de patiënt zo weinig mogelijk en bij boulimia wordt vaak veel gegeten en daarna weer uitgespuugd door het opwekken van het kokhalzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De anorexia nervosa-lijdster(lijder) is overdreven bezig met haar/zijn gewicht en figuur. Zij/hij is bezeten door de wens gewicht te verliezen. Daarom eet zij/hij steeds minder en de variatie in de voedselkeuze wordt steeds beperkter. Het hongergevoel wordt onderdrukt. Het gewichtsverlies gaat geleidelijk en is niet altijd het belangrijkste kenmerk in een vroegtijdige fase van de ziekte.

Boulimia nervosa verschilt van anorexia nervosa daarin, dat men de beheersing over het eetgedrag verliest en daardoor véél meer eet dan men zou willen. Om de effecten van hetgeen men teveel gegeten heeft weer teniet te doen, wordt geprobeerd het eten zo snel mogelijk uit te braken of met behulp van laxeermiddelen uit het lichaam te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met anorexia word de patient alleen maar dunner, en is het haar doel om steeds dunner te worden en amper iets te eten. met boulimia heeft iemand een vreetaanval, krijgt daar spijt van en kotst dat weer uit. maar daarmee word je niet dunner of dikker van, alleen je vreetaanvallen worden wel alleen maar erger