Helpt dit apparaat om lage rugpijn te verminderen / te verhelpen?

http://www.telsell.com/nl-NL/Producten/Spine_Flex/default.aspx?phid=2171

Picture for question
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tell sell....???? Nee dat is waardeloos. Zoek de oorzaak van je rugpijn uit
Ritsuka
10 jaar geleden
Ligt eerder in je dagelijkse houding denk ik

Het beste antwoord

Nee. Er is uiteindelijk maar één ding dat rugpijn tegen gaat en dat is een betere lichaamshouding. Ga naar de fysiotherapeut of nog beter, naar Mensendieck. Dan leer je hoe je exact moet staan en zitten enz. en je krijgt uitermate deugdelijke oefeningen om pijn op te lossen. Alle apparaten etc. helpen je verder de vernieling in. Eerst je houding verbeteren, checken of bekken exact horizontaal staat ( been kan bijv. 3 mm korten zijn dan het andere en dan hang je al). Laat er dus eens naar kijken door iemand die er verstand van heeft voordat je de mist in gaat. Zo'n apparaat kost geld, maar investering in een paar lessen Mensendieck is de beste keuze.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, het is een trainings apparaat waarmee je spieren sterker maakt. Rug klachten een andere oorzaak hebben waardoor je met gebruik juist meer klachten krijgt.