(Belangrijk) Zojuist met mijn mond in aanraking gekomen met een lekkende batterij, wat moet ik doen?!

Het klinkt misschien een beetje raar, maar toen ik anderhalf uur geleden de batterijen uit mijn 2 muizen wou verwisselen was de ene muis een beetje nat. Ik dacht dat er gewoon iets van een glas drinken was gevallen op de tafel, dus vervolgens (achteraf niet zo slim..) proefde ik eraan.. Dom dom dom, want het was erg zuur en gaf een branderig gevoel! Vervolgens heb ik mijn mond gespoeld maar ik ben bang dat ik een klein beetje heb doorgeslikt...

Nu deed ik de muis open en van binnen was deze ook nat, de precieze oorzaak heb ik nog niet gevonden maar ik weet wel zeker nu dat die batterij op de één of andere manier open is gegaan. Nu is mijn vraag aan jullie, wat moet ik doen? Ik belde al met de huisartsenpost spoedlijn maar die onderschatte het en zou mij terug bellen, wat ik al raar vind want ik lees op internet dat het hartstikke giftig is en het is al een uur geleden.

Ik voel me op zich niet heel verkeerd, behalve een beetje buikpijn, dizzy gevoel en een vieze smaak voor en achter in m'n mond. Ik denk ook niet dat het levensbedreigend is maar toch neem ik het wel serieus.

Het gaat om een "Kodak" 'Zinc Chloride Battery, extra heavy duty.' Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.4K

Het beste antwoord

Als je goed gespoeld hebt hoef je je geen zorgen te maken. Je hebt waarschijnlijk alleen maar even gelikt, dus maar een paar druppels binnen gekregen. Is mij ook wel eens overkomen , toen ik op een lab werkte, goed spoelen en klaar.
Ik heb zo het idee dat de buikpijn meer van de spanning komt dan van het zuur.
Beschouw het als een les: geen dingen opeten waarvan je niet weet wat het is,
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien even naar de huisarts bellen (of gaan)!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
VS zei al: " Ik belde al met de huisartsenpost spoedlijn maar die onderschatte het en zou mij terug bellen."
Stop een 6 volts, o,5 ampère fietslampje in je mond.
Gaat dat niet branden, dan is er niets aan de hand.
Grapje!!!. De hoeveelheid, die je eventueel hebt binnen gekregen is zo minimaal, dat je er geen gevolgen van zult ondervinden.
De buikpijn en het dizzy gevoel zijn louter suggestief!