mijn vrouw is chronisch duizelig, heeft iemand daar ervaringen mee??

Is de ene dag erger dan de andere, maar haar wereld beweegt continue

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je vraag behalve of iemand er ervaring mee heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of iemand dit herkend en er een naam aan plakken kan

Het beste antwoord

Dat doet me hieraan denken, ziekte van Ménière:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_M%C3%A9ni%C3%A8re

Maar, zoals altijd, kan ze het best langs de huisarts gaan en haar klachten met hem / haar bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

kan te maken hebben met een lage bloeddruk, of problemen met het evenwichtsorgaan.
ik zou hiermee zowiezo naar een dokter gaan.

een veel voorkomend slecht herkenbare kwaal is dat er in rug of nek iets klem zit, vaak bied fysiotherapie dan verbetering.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, persoonlijk geen ervaring mee, maar ik weet dat duizeligheid het leven ernstig kan beinvloeden, waardoor je wereld (die toch al op zijn kop staat) erg klein kan worden.

Het is sowieso verstandig om chronische duizeligheid te laten diagnosticeren. Met andere woorden: ga ermee naar de huisarts. Als er iets aan te doen is, is het wellicht niet meer nodig om te zoeken naar ervaringsdeskundigen.

Onder deze link meer informatie over duizeligheid:
http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/duizeligheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan heel veel oorzaken hebben. Het is een beetje veel om alles hier te plaatsen, maar je kunt hier alles lezen: http://www.hartziekte.be/Duizeligheid.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staat ook wat info over diverse types duizeligheid:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/32330-duizeligheid-en-evenwichtsstoornissen.html

Is ze al eens bij een neuroloog geweest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb daar ervaring mee, onderstaand is mijn verhaal en hoeft dus absoluut niet van toepassing te zijn voor jouw vrouw.

Het kan ook te maken hebben met een beknelde zenuw in de nek nadat je een klap op je hoofd gehad hebt. Ik heb ooit een tl-bak op m'n hoofd gekregen en daarna driekwart jaar met duizelingen rondgelopen.

Later heb ik nog eens hard mijn hoofd gestoten en toen ben ik weer heel lang duizelig geweest (met hoofdpijn). Uiteindelijk via allerlei onderzoeken bij de manueel therapeut terecht gekomen en die heeft prima geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan een ontstoken evenwichtsorgaan zijn, iets onschuldigs wat zo behandeld kan worden. ik was zelf destijds zwanger, dus mocht geen medicijnen. Toen was het na twee dagen over, vanzelf. Ik voelde me alsof ik heel hard achteruit reed in een trein en had hoogtevrees als ik de trap af ging! maar jullie gaan toch wel naar de dokter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan zo veel zijn.... van onschuldig tot ernstig.
Van lage bloeddruk tot Alzheimer...
Wil je verder niet ongerust maken maar zijn er niet andere zaken die nu misschien als 'losse'ongemakken worden gezien maar wellicht verband kunnen houden?

Gaat het praten soms moeilijk of klinkt het af en toe alsof er een borreltje genuttigd is? Gaat slikken goed?

Bij mijn moeder was de huisarts jaren bezig met symptoombestrijding maar faalde hij in het zien van de verbanden. Maar nogmaals, kan natuurlijk ook iets onschuldigs zijn.