Ik heb heel erg last van slijm in mijn keel, ook met hoesten of water gaat het noet weg. Ik kan er niet door ik slaap komen, wat moet ik doen?????

Ben 12

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (8)

iets met prik drinken wil nog wel eens helpen? en gaan slapen met je hoofd vlakbij een open raam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is Sisi goed?
En mijn raam staat altijd open
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon proberen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke :D
Ik dacht aan thee gezoet met wat honing. Warme drank lost bij mij altijd slijm op:) hopelijk slaaplekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik denk alleen niet dat mijn vader erg happy wordt als ik om 1 uur s' nachts thee ga zetten ;)
Helaas slijm gaat niet door een middeltje weg. Drink zoveel mogelijk thee met honing en citroen dat verzacht het een beetje maar is vooral psychisch. Om het heelproces sneller te laten gaan; laat alle melkproducten even links liggen tot het over is (incl. Kaas, etc) deze producten maken juist slijm aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook kunnen stomen, dan kan het beter los komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit me ervaringen heb ik daar ook last van gehad slijm en last van me keel sinds ik geen melkproducten eet niet meer verkouden geweest en slijm heb ik wel nog licht maar toen ik op vakantie ging dan let ik nooit wat ik eet toen heb ik vaak yoghurt genomen toen ik thuis was raakte ik weer extreem verkouden alleen wat ik nog eet is roomboter op me brood en rauwe kaas dat is nog enige wat goed is voor je lichaam als zuivelproducten hoger dan 40 graden is verhit kan lichaam het moeilijk verteren de caseine en melkeiwit waar door klachten ontstaan daarom versterkt bijvolbeeld rauwe melk beter je wel zijn dan de melk die in de winkel ligt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verse ananas pureren en opdrinken, of een glas water met zout naar binnen werken, beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via je Huisarts kun je een medicijn aanvragen die het slijm ophoesten wat gemakkelijker maakt.Verder liever even geen melkproducten gebruiken dat bevordert namelijk de slijmproductie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cola e.d zelfde met melk brengen juist meer slijm.. niet doen dus..
Het beste is je keel bezig te houden.. dat is het geheim achter alle commerciele keel oplossingen.. Siroop, keelsnoepjes.. het houdt je keel bezig.
Drink een lekker heet bakje thee, snuit je neus als dat kan.

Als je hoest probeer het slijm op te hoesten en uit te spugen, elke keer dat je 't weer inslikt begin je eigenlijk weer opnieuw. Als je echt last krijgt van hard hoesten zonder dat zinvol voelt, dan moet je echt proberen niet te hoesten. Ik heb t ook al 2 maanden aan en uit..
En sinds ik gewoon me keel bezig houdt met drop e.d.
En vooral NIET hoest, is het bij mij eindelijk over.
Bronnen: