ik heb al lange tijd keelpijn en last van longen als ik hoest. Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HUP naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap echt niet waarom je deze vraag hier stelt en niet gewoon naar je huisarts gaat??

Antwoorden (2)

Je kunt het beste een bezoek brengen aan jouw huisarts. Het kan van alles zijn. Van een verwaarloosde verkoudheid tot chronische bronchitis of een longontsteking. Je geeft te weinig informatie om ons te kunnen laten weten wat jou mankeert. En zonder te weten wat de oorzaak is kunnen wij ook niet adviseren wat je ertegen zou kunnen doen. Laat het je huisarts onderzoeken, en hopelijk ben je er dan binnenkort van af.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Als ik inadem voel ik een lichte steek op mijn borstkas. Ik heb deze klachten nu een paar dagen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwarrend, dat je schrijft er "al lange tijd" last van te hebben. Maar dat die "lange tijd" nu blijkt te staan voor "een paar dagen". Dat veranderd de zaak. Je hebt vermoedelijk gewoon keelontsteking.
Het heerst momenteel ook enorm hoor, verkoudheid, hoesten, keelpijn en een lichte griep. Doordat het heerst kom je er lastiger vanaf. Let wel op verschijnselen die op een longontsteking kunnen duiden. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/74102-longontsteking-of-pneumonie.html
Probeer verder veel te drinken om de keel vochtig te houden. Neem de goede hoeestdrank: een prikkeldempende hoest bij een prikkelhoest en een slijmoplossende hoestdrank bij een productieve hoest (waarbij je slijm ophoest). Verwar deze twee nooit met elkaar.