wat te doen aan extreme pijn in de onderrug ?

Ik heb sinds 2 jaar rugklachten deze zijn het gevolg van bechterew. Op dit moment is er geen ontsteking in het SI gewricht. Ik heb ook slijtage in de onderste wervels. Ik gebruik 70mg morfine per dag voor de pijn en dit is niet genoeg. Ik kan bijna niet meer lopen en ben steeds afhankelijker van mijn rolstoel. Heeft iemand tips? Bij de specialist ben ik uitbehandeld. Ik zie de toekomst niet zitten. Ik ben 43 en heb nog veel jaren te gaan maar dit kan ik niet met de extreme pijn die mijn leven overhoop heeft gegooid. De situatie gaat met de dag verder achteruit en de pijn neemt toe.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Heeft jouw ziekenhuis geen 'pijnpoli' ? Ook al ben je uitbehandeld en kunnen ze aan je ziekte niets meer veranderen, dan nog kan er in de pijnpoli heel veel gedaan worden aan verlichting van de pijn en dat op veel verschillende manieren.

Ik zou eens een doorverwijzing vragen en misschien kunnen ze de pijn tot een dragelijk niveau terugbrengen. Ik heb goede ervaringen jaren geleden met mijn moeder die echt ondraaglijke zenuwpijnen had. Ze hebben daar wonderen verricht.

Houd moed!
10 jaar geleden
Hoewel het geen oplossing biedt voor Bechterew kan chiropractie wellicht wel helpen de klachten te verlichten. Door ruimte te maken tussen de gewrichten en deze soepel te houden is het zelfs mogelijk dat het ziekteproces vertraagd wordt.