Minimaal 3 maanden geleden mijn knie verdraaid en nog steeds last?

Beste mensen,

Iets langer als 3 maanden geleden heb ik mijn knie verdraaid met voetbal. Ik had direct veel pijn en liep moeilijk. Eenmaal thuis gekoeld en vroeg gaan slapen. Echter bleek die knie de volgende dag heel dik te zijn.
Een paar dagen later ben ik naar de huisarts geweest. Hij is 1 minuut bezig geweest met wat bewegingen met mijn been te maken en deed het af met een kneuzing. Advies was om 3 weken rustig aan te doen en niet te voetballen.

Na 3 weken had ik nog veel last van mijn knie. Soms het gevoel van op slot zitten of een knakkend gevoel. Voor de zekerheid nog een week extra rust genomen maar nog steeds geen verandering.
Dus heb ik maar een fysio gebeld en heb daar 7 a 8 behandelingen gehad.

Echter elke keer als ik daar ben en ik ben bezig met oefeningen zijn mijn klachten minimaal. Hij heeft dus niet echt een boosdoener kunnen vinden.
Intussen zijn we al minimaal 3 maanden verder en heb ik nog steeds met de kleinste inspanningen al flinke last van de knie. ( Bijvoorbeeld: Een tijdje in dezelfde positie zitten met mijn benen. Na een werkdag e.d. ) En met voetbal durf ik niet vol gas te trainen,omdat ik bang ben het te forceren.

Kortom mijn klachten: Soms een knakkend gevoel in de knie, pijn links voorzijde knie, pijn rechter binnenzijde knie.

Iemand hier ervaring in? Of Tips? Ze zijn van harte welkom!
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Groeten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

een bandletsel zal het niet zijn, anders hadden je huisarts en fysio die wel gevonden. Het meest waarschijnlijke is toch dat je en meniscusscheurtje hebt. Juist een meniscus kan erg wisselende klachten geven, omdat een loszittend deel ervan soms wel en soms niet klem loopt in het gewricht. Ook het knakken kan (maar hoeft niet) op een meniscus wijzen. Ik zou je een arthroscopie aanbevelen.