Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je autorijden met een slijmbeursontsteking in de schouder?

Ik heb hoogstwaarschijnlijk een slijmbeursontsteking in mijn schouder, ik ben chauffeur voor mijn beroep en wil graag blijven rijden aub geen ziektewetwet, mag dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Van belang is dat het goed besturen van de wagen niet belemmerd wordt. Als dat niet het geval is dan is er niets aan de hand.

Als dit wel het geval is dan ben je feitelijk in overtreding op het moment dat je rijdt want verkeersregel 1 is: veiligheid gaat voor alles. Het kan behoorlijk naar worden als je een ongeval rijdt dat in gezonde staat niet (of: misschien niet) was gebeurd.

Als je erover twijfelt dan zou ik het zeker aan de huisarts vragen.

Ik kan me overigens voorstellen dat je bij slijmbeursontsteking te maken kunt hebben met pijn en -daardoor misschien niet altijd snel kunnen reageren- en niet zozeer met fysiek onvermogen tot goed reageren. Wellicht is een pijn verlichtend middel dan voldoende waarborg voor veilig rijden. Ook dit is een goede vraag voor de huisarts.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding