Wat is er aan de hand met mij nu al ik dagen hoofdpijn heb?

De laatste 4 dagen heb ik gedurende de gehele dag met vlagen hele erge hoofdpijn. Ook voel ik me dan heel licht in mijn hoofd en heb ik op een dag 3 a 4 momenten dat ik denk dat ik zo maar neer kan vallen (maar ben (nog) niet flauw gevallen). Ook voel ik me af en toe misselijk. Dit is aan het begin van vorige week begonnen en de laatste 4 dagen is het elke dag. Verder kan het geen zwangerschap zijn, ik ben vorige week zondag nog ongesteld geweest t/m afgelopen woensdag. Ook eet ik verder normaal, niet te weinig dus. Slaap voldoende en heb geen alcohol gedronken dit weekend. Verder ben ik ook niet extreem druk geweest ofzo.. Ik weet niet wat er zo ineens aan de hand is. Hoe ik me nu voel heeft iedereen misschien wel is een dagje, maar het houdt nu al zoveel dagen aan.. Terwijl ik niets aparts heb gedaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
weet je zeker dat je genoeg eet en drinkt op een dag? te weinig drinken kan ook voor hoofdpijn zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar zeg je idd wat, dat zou het misschien nog wel kunnen zijn maar het is niet zo dat ik afgelopen dagen minder drink dan normaal meestal gedurende mijn schooldag een halve liter fles water en ' ochtends en 's middags thee, 's avonds ook een kop thee en nog gewoon een glas drinken..
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat is amper een liter, vind ik persoonlijk best weinig. Ik drink zelf altijd iets van 2 tot 2 1/2 liter

Antwoorden (2)

Het lijkt er op dat je een probleem hebt met je gal.

Galproblemen uiten zich met nekpijn, vooral rechts, hoofdpijn, als of er een band rondom je hoofd zit die erg drukt met stekende hoofdpijn, pijn aan de linker slaap, duizelig, vooral bij het opstaan van een stoel of zo en bij vlagen misselijk.
Overmatig maagzuur.
Regelmatig een sterk gevoel alsof je een kant op valt, vaak ook nog een tijdje als je pas in bed ligt.

Wordt erger door vet eten, veel eten ,gefrituurde dingen eten, alcoholgebruik, koffie drinken, energiedrankjes drinken vlees eten, te weinig water drinken.

Wat dit betreft moet je niet alleen naar de afgelopen week kijken maar ook de maanden ervoor.

Probeer een dag geen slechte dingen te eten en veel water drinken, maar ook enkele rode grapefruits eten.

Is het na een dag nog steeds niet minder, ga naar een dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel drinken!!! Het zou nog evt. kunnen zijn dat je te weinig drinkt, hierbij kunnen deze klachten zich ook voordoen. Mocht het zo iets simpels zijn, dan moet je met 2 a 3 dagen resultaat gaan zien.
Cryofiel
12 jaar geleden
Maar niet TE veel drinken - van teveel drinken kun je ook rare dingen gaan voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Appelsap is ook goed tegen gal(stenen/gruis)
Ik denk dat het te maken heeft met je bloedsuikerspiegel. Als jij consequent te weinig goede voedingsmiddelen eet dan krijg je een tekort en dat kan zich uiten in die verschrikkelijke hoofdpijnen. Drink je wel genoeg water? Misschien maak je je ergens druk over en uit dat zich in die hoofdpijn? Als pijnstillers niet genoeg helpen, dan zou ik toch maar even met de dokter gaan praten. Het kan zo veel oorzaken hebben, van ernstig tot heel klein en vanzelf overgaan, maar wij bij GV kunnen daar echt niet over oordelen. Beterschap :)