Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Waardoor worden deze spiertrekkingen veroorzaakt?

Hi!

Mijn vriendin en ik hebben een vraagje, mijn vriendin heeft weleens spiertrekkingen in haar rug en daar kan ze niks aan doen. Deze spiertrekkingen komen vooral voor wanneer wij aan het knuffelen zijn en ik mijn hand op haar rug heb. Vooral aan der onderrug, niet de gehele onderrug maar sommige plekjes zijn heel gevoelig die voor deze trekjes zorgen. Ze had het laatst ook toen er een plasticje naast haar oor geluid maakte. Weet iemand waardoor deze trekjes komen? En wat zij eraan kan doen? Zij vindt het soms heel vervelend maar ik vind het eigenlijk wel leuk :P Zorgt ook vaak voor de leukste lachbuien.
Dus kan iemand ons wat wijzer maken?

Groetjes,

Weet jij het antwoord?

/2500

Spiertrekkingen komen voor wanneer spieren onwillekeurig samentrekken. Zonder dat je de spier beweegt, trekt deze toch samen. Jullie zien dit ook duidelijk gebeuren. Verder vermeld je niet dat het pijn doet. Meestal is het heel onschuldig. Denk aan de hik of het trillende oog. In principe heeft het te maken met de zenuwgeleiding naar de spier. Ik zal er ook een bron bij doen. Als jouw vriendin een keer naar de huisarts moet voor iets anders, laat haar dit ook even melden, omdat het (zeldzaam) ook wel eens een onderliggende oorzaak van iets anders kan zijn. Meestal komt het door vermoeidheid, inspanning etc. https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/spiertrekkingen/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100