(Zie uitleg) Heeft je lichamelijk gesteldheid invloed op je vatbaarheid voor hooikoorts?

Stel, je hebt bijvoorbeeld slecht geslapen en je bent minder fit dan gewoonlijk. Of je hebt gewoon 'zo'n dag'.
Ben je dan vatbaarder voor de prikkels en heb je dan meer last van hooikoorts, dan dagen waarop je goed geslapen en je je fit voelt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je bent zowiezo niet vatbaar voor hooikoorts. Je hebt het of je hebt het niet, het is geen verkoudheid.

Verder heeft je slaap geen invloed op je hooikoorst. Dit is enkel beinvloedbaar door pollen, het weer etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben er na 40 jaar "hooikoorts", nog steeds niet achter
waarom ik de ene dag veel meer moet niezen of
waarom de andere dag mijn ogen veel meer jeuken en tranen.
Ik ben de laatste tijd heel consequent in medicijngebruik, dus dat is het niet.

Wat misschien wel het geval is:
Als je verder niet zo lekker in je vel zit,
slecht geslapen hebt en minder fit bent,
dan heb je wel meer last van die niesbuien.
Het irriteert je meer.
Je ergert je er meer aan.

Je kunt toch al niet veel hebben en dan komt dat er ook nog bij.
En dus heb je er dan meer last van.

Maar niet door meer prikkels o.i.d.