Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rugpijn en slapend been

Ik heb pijn in me onderrug. Als ik wat langer zit begint me linkerbeen een beetje aan te voelen of hij slaapt. Is dot het begin van een hernia?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan van alles zijn. Zoals een ischias , irritatie van de zenuwen door bv een vastzittende rug of het verkeerd zitten. Het kunnen inderdaad ook symptomen zijn van een beginnende hernia. Kortom, niemand hier kan je dat antwoord geven daarvoor zijn foto's of een scan nodig en die kunnen we hier niet voor je maken. Je kunt dus het best naar de huisarts gaan en vragen om een verwijzing naar een neuroloog. Dat is de enige die je echt het antwoord op deze vraag kan geven.
Sterkte !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit gaat inderdaad om een hernia.
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Nou nou, iets minder stellig mag best hoor.
Dit kan heel goed een hernia zijn. Ga maar gauw een afspraak maken met een dokter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik jou was zal ik snel naar de dokter gaan want dat is inderdaad het begin van een hernia waarschijnlijk krijg je dan een soort korset om je heen tot het weer over is (wat lang zal kunnen duren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan een hernia zijn.
Het beste is dat je blijft bewegen als de pijn niet te erg is.
Een fysiotherapeut kan je hierbij helpen, want je mag natuurlijk geen bewegingen doen die je rug belasten.
Ik heb al 10 jaar hetzelfde en bij mij zijn de klachten verminderd door te zwemmen. Het is de bedoeling dat de spieren in je rug sterker worden.
Na een week of zes zou de pijn beter moeten zijn, anders alsnog een arts raadplegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitleg voor die min? En waar is dan het betere antwoord?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding