Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik krijg in de kou heel snel last van witte vingers. Herkent iemand dit? En is er wat aan te doen?

Vaak zodra ik buiten maar even mijn handschoenen uitdoe, worden mijn vingers spierwit (alsof ze dood zijn).
Soms een paar vingers en soms tot het eerste kootje, maar soms ook verder en meerdere vingers. Heel erg vervelend. Ik houd mijn handen dan thuis in een warmwaterbadje om de kleur weer normaal te krijgen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en is er wat aan te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je lichaam is heel effectief in behoudt van warmte.. Je lichaam knijpt automatisch de toevoer van bloed naar je ledematen af, indien de ledematen te sterk afkoelen. Dit zorgt er voor dat er geen koud (afgekoeld) bloed naar je hart komt, en voorkomt dat je te sterk afkoelt. Dit is op zich heel gezond. Nadeel is wel dat je sneller het risico loopt dat een van je ledematen bevriest; Immers, als er geen warm bloed in komt, koelt je hand heel snel af.

Heeft inderdaad met je doorbloesing te maken. Ginko biloba stimuleert de doorbloeding naar alle uiteindes van je lichaam. Dus je hoofd, vingers en tenen. Ik adviseer dit regelmatig aan klanten, met vaak een goed resultaat. Dus misschien ook iets voor jou.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100