Wat is de reden voor mijn huiduitslag?

Ik heb nu al een paar dagen last van bultjes op mijn huid (de binnenkant van mijn rechter onderarm zit er onder + mijn kaaklijn/wangen/hals) en mijn oorlellen jeuken ook. Ik werd er twee dagen geleden gewoon mee wakker en heb na mijn idee niets aparts gegeten. Wel in aanraking geweest met katten maar daar heb ik nooit eerder last van gehad en het zien er niet uit als vlooienbeten. Ik smeer er zelf al calendulan op, maar hier wordt het ook niet minder van.

Hoe zien de bultjes er uit: Klein, heel veel bij elkaar en in mijn gezicht is mijn huid een beetje rood gekleurd. Als ik krab worden de bultjes groter.

Ik weet dat jullie hier geen huisartsen zijn maar als iemand weet wat het zou kunnen wezen, dan hoor ik dat heel graag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Zijn je lakens misschien in een nieuw wasmiddel gewassen, of heb je net nieuw beddengoed?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/huidverzorging-haarverzorging-makeup/bultjes-huid.396092
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/rode-bultjes-huid.362921

Antwoorden (1)

Zeer waarschijnlijk ben je toch plotseling allergisch voor iets geworden.
Zelf heb ik sinds vorig jaar ineens last van zonneallergie en katten,nooit eerder last van gehad en ben nu 52 :-(
Als ik jou was zou ik niet zelf allerlei middeltjes gaan proberen,misschien maak je het daar nog erger mee.
Je kunt het beste naar je huisarts gaan,waarschijnlijk zal deze een allergietest laten doen. Bij mij werd er bloed afgenomen wat voldoende was,wat betekent dat je niet perse allerlei verschillende tests hoeft te laten doen maar ieder mens is natuurlijk weer anders.

Sterktegroet van vlindertje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik kijk het nog wel even aan en anders zal ik zeker eens een test laten doen. Mag hopen dat het niet voor katten is want daar ben ik dol op ;o
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maak je geen zorgen want ik ben ook allergisch geworden voor mijn eigen hondjes, ik slik 1 tabletje per dag,geen last meer van de zon,de kat van een goede vriend en het allerbelangrijkste ook niet meer van mijn hondenkindjes ;-))
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt als zonneallergie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben benieuwd hoe het nu met je uitslag is en wat de oorzaak was/is?