Bij slapen, scherpe pijnlijke steek kuit, wat is dat?

Vannacht werd ik wakker met ineens een scherpe pijnlijke steek in mijn kuit. Ik zat ineens rechtop in bed en kon dat been niet meer bewegen. De pijnlijke steken duurde ongeveer 2 minuten. Ook was de pijn zo erg dat ik bijna moest overgeven. Nu 4 uur later sta ik erop met een heel strak gevoel in de kuit. Wat is er vannacht gebeurt met die kuit? Wie weet wat dit is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Je kuit(spier) heeft zich vanacht plotseling erg strak aangespannen. Dit wordt ook wel kramp genoemd. Als je dit op de verkeerde manier tegengaat, kun je last krijgen van je kuit als je de volgende dag opstaat. Er is in ieder geval niets ernstigs aan de hand. In de loop van de dag zal het waarschijnlijk wel verdwijnen.

Meer hierover in de bron, ook hoe je het tegen kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat heet een zweepslag in de kuit.